سه‌شنبه 29 اسفند 1402

قمری: الان وقت صحبت در مورد انتخابات نیست

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
قمری: الان وقت صحبت در مورد انتخابات نیست

رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: از آنجا که حفظ سلامتی ورزشکاران اولویت اصلی است بنابراین ممکن است در ادامه کار مسابقات زیادی لغو شوند.

خسرو قمری در گفتگو با ایسنا درباره ی لغو مسابقات جایزه بزرگ دوچرخه سواری بیان کرد: همکاران من یک ماه تا 45 روز تلا ش کردند مسابقه جایزه بزرگ برگزار شود و جلساتی را در این مورد هم برگزار کردند اما چهارشنبه هفته قبل بخشدار احمد آباد مستوفی که قرار بود میزبان مسابقات باشد، تغییر کرد و بخشدار جدید هم در نامه ای به فدراسیون اعلام کرد که منطقه آنها از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و مسابقات لغو می‌شود.

او ادامه داد: البته شاید لغو شدن مسابقات را در ادامه کار زیاد داشته باشیم چون ممکن است ما با استان ها هماهنگ کنیم اما ناگهان دستور العملی از ستاد مبارزه با کرونا صادر شود که آن رقابت را لغو کند. به هر حال حفظ سلامتی ورزشکار اولویت اصلی است و اگر ورزشکاری دچار بیماری شود و شش های او آسیب ببیند ممکن است مجبور شود برای همیشه ورزش حرفه ای را کنار بگذارد.

قمری در مورد نیاز رکابزنان به مسابقه پس از چند ماه تمرینات یکنواخت، تصریح کرد: باید زمان مسابقه مشخص شود که ورزشکار خودش را به اوج آمادگی برساند و فعلا ورزشکاران هیچ تصوری از آینده مسابقات ندارند چون زمان برگزاری قهرمانی آسیا و تورها مشخص نیست و همه چیز بلاتکلیف است. در این میان ما دو، سه مرحله مسابقه مجازی هم برگزار کردیم اما خب چند ساعت رکاب زدن روی قرقره هم واقعا عذاب آور است.

قمری در پاسخ به این پرسش که فدراسیون دیگر قرار نیست مسابقه ای برگزار کند، تاکید کرد: در نامه‌ای از سوی آقای علی نژاد معاونت قهرمانی وزارت ورزش خواسته شده بود برنامه مسابقات خود را اعلام کنیم و ما هم عنوان کردیم در نظر داریم از 5 تیر ماه مسابقات لیگ خود را آغاز کنیم، البته اگر ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اجازه بدهد. از آنجا که هزینه اسکان و تغذیه لیگ بر عهده خود تیم ها است بنابراین ما بر اساس پروتکل های بهداشتی یکی، دو تیم را در خوابگاه آزادی اسکان می دهیم و بقیه تیم ها باید خودشان به فکر هتل یا خوابگاه باشند.

قمری در پاسخ به این پرسش که حدود 7 ماه دیگر در انتخابات دوره بعد فدراسیون شرکت می کند یا خیر، گفت: الان اظهار نظر کردن در این مورد اشتباه محض است و وقت آن نیست. فعلا باید کارهایی که مانده را سر و سامان دهم. از این رو در زمان خودش باید تصمیم بگیرم و ببینم خواسته خودم چه چیزی است و با خانواده ام نیز مشورت کنم و اینکه مجموعه می خواهد من باشم یا نه. اگر به من بگویند نباید باشم، من نیز اصراری ندارم و وارد فضاهای عجیب و غریبی که گاهی اوقات در انتخابات ها می بینیم، نمی شوم.

انتهای پیام