چهارشنبه 6 تیر 1403

قیمت جدید دلار و یورو اعلام شد | پیش بینی حساس درباره بازار ارز

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
قیمت جدید دلار و یورو اعلام شد | پیش بینی حساس درباره بازار ارز

در روز امروز، در مرکز مبادله طلا و ارز ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به 45هزار و 849 تومان و قیمت حواله دلار نیز به 42هزار و 809 تومان رسید.

در روز سه‌شنبه 29 خرداد 1403، در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا نسبت به روز کاری قبل به میزان 45 هزار و 849 تومان افزایش یافت و حواله دلار نیز با نرخ 42 هزار و 809 تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به 49 هزار و 160 تومان و نرخ حواله یورو نیز به 45 هزار و 901 تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، 12 هزار و 484 تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز 11 هزار و 656 تومان است.

پیش بینی قیمت دلار

بازار ارز تهران پس از تعطیلی یک روزه در حالی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت که در هفته‌های اخیر کاهش دمای بازار دلار حسابی تشدید شده و در هفته جاری بازه نوسان این ارز به زیر 100 تومان کاهش یافته است؛ روندی که با پایان معاملات روز یکشنبه هم تغییری نکرد و اسکناس آمریکایی حوالی 58 هزار و 750 تومان به کار خود پایان داد.

مسیر حرکتی دلار اما برای تتر تکرار نشد و این رمزارز در جریان معاملات شبانه توانست مرز مقاومتی مهم 59 هزار و 300 تومان را شکسته و بالای آن قرار بگیرد، روندی که البته چندان تداوم نداشت و تتر در ادامه معاملات و در لحظه نگارش این گزارش تا حدودی عقب نشست و در حوالی 59 هزار و 250 تومان قرار گرفت. فنی های بازار معتقدند این رمزارز همچنان شانس بالایی برای بازگشت به بالای مرز مقاومتی یاد شده دارد.

رکود بازار ارز تهران اما باعث شده تا بازار گمانه زنی ها درباره عوامل موثر بر آن حسابی داغ شود و در میان معامله گران این ادعا مطرح شده است که بازارساز در حال تزریق سنگین است و همین امر باعث عدم نوسان در بازار شده است؛ خبری که نزدیک به سه هفته در بازار به گوش می رسد و فعالان بازار معتقدند به جای سیگنال مثبت، سیگنال منفی را تقویت کرده است. به عقیده این گروه با تکرار هر روزه این خبر و عدم کاهش قیمت دلار، این احتمال وجود دارد که با تزریق سنگین نهایتا قیمت ثابت مانده است و این تزریق نتوانسته جناح کاهشی بازار را تقویت کند. از نگاه این دسته تا تزریق تمام شود قیمت‌ها هیجانی می‌شود.

اما روند حرکتی دلار در جریان معاملات امروز چگونه است؟ گروهی از معامله گران همچنان از تداوم رکود بازار سخن می گویند و معتقدند بازار ارز در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری کشور در خواب بهاری فرو رفته و از حجم معاملات بازار کاسته شده است. تحلیلگران معتقدند که معامله‌گران ارزی در این بازه زمانی از ریسک فاصله می‌گیرند. به عقیده این گروه در جریان معاملات امروز هم نمی توان انتظار تغییر قیمت چندانی برای دلار متصور بود.

در مقابل گروهی دیگر از معامله گران با اشاره حرکت شبانه تتر و افزایش قیمتی که تجربه کرده است، پیش بینی می کنند این رمزارز تمایل به حرکت اسکناس آمریکایی در مسیر افزایشی دارد و در صورت تداوم روند صعودی تتر، دلار هم می تواند وارد فاز افزایشی شده و پیشروی کند. این فرص در صورتی محتمل است که در ادامه معاملات امروز تتر بالای مرز مقاومتی 59 هزار و 300 ثبیت روزانه یا حتی چند ساعته داشته باشد.