جمعه 14 اردیبهشت 1403

قیمت سکه سقوط کرد / وضعیت جدید طلا در بازار 4 اردیبهشت

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
قیمت سکه سقوط کرد / وضعیت جدید طلا در بازار 4 اردیبهشت

قیمت جدید طلا و سکه در تاریخ 4 اردیبهشت 1403 به شرح زیر اعلام شد.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران به قیمت 3 میلیون و 647 هزار تومان رسیده است که با افزایش 6 هزار تومانی در مقایسه با قیمت قبلی است. همچنین، هر قطعه سکه امامی نیز با کاهش 406 هزار تومانی به قیمت 42 میلیون و 898 هزار تومان به فروش رسیده است. این اطلاعات مربوط به بازار تهران در تاریخ فعلی است و ممکن است در آینده تغییر کنند.

قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه 1403 مشاهده می‌کنید.

دلار (در صرافی بانکی)

43 هزار و 896 تومان

یورو

46 هزار و 736 تومان

سکه تمام بهار آزادی

30 میلیون و 795 هزار تومان

سکه امامی

42 میلیون و 898 هزار تومان

نیم سکه

25 میلیون و 200 هزار تومان

ربع سکه

15 میلیون و 400 هزار تومان

سکه گرمی

7 میلیون و 50 هزار تومان

هر گرم طلای 18 عیار

3 میلیون و 647 هزار تومان

هر گرم طلای 24 عیار

4 میلیون و 862 هزار تومان

هر مثقال طلا

15 میلیون و 872 هزار تومان

هر انس طلا

2310.01 دلار

قیمت جهانی طلا

قیمت اونس طلا افت 60دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی 2 هزار و 330 دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا 43 دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش 177 دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا 2.6 درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با 2.5 درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا تحت تأثیر چندین عامل می‌باشد و دلایل کاهش قیمت طلا می‌تواند متنوع باشد. چند دلیل ممکن برای کاهش قیمت طلا عبارتند از:

1. عوامل اقتصادی: تغییرات در عرضه و تقاضا، رشد اقتصادی ضعیف، کاهش نرخ تورم و افزایش ارزش ارزهای دیگر می‌توانند به کاهش قیمت طلا منجر شوند.

2. سیاست‌های مالی و پولی: تصمیم‌گیری‌های مرکزی بانک‌ها در مورد نرخ بهره، تنظیمات پولی و تحریم‌های مالی می‌توانند تأثیری بر قیمت طلا داشته باشند.

3. تغییرات در بازار سرمایه: تغییرات در بازار سهام، سایر سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات مالی می‌توانند سرمایه‌گذاران را به سمت دیگری هدایت کنند و قیمت طلا را تحت تأثیر قرار دهند.

4. تغییرات سیاسی و جهانی: تغییرات در روابط بین‌المللی، تحریم‌ها، ناپایداری سیاسی و ریسک‌های جهانی نیز می‌توانند تأثیری بر قیمت طلا داشته باشند.

مهم است بدانید که قیمت طلا یک بازار مالی پویا است و تحت تأثیر متغیرهای متعددی قرار می‌گیرد. بنابراین، ارزیابی دقیق دلایل کاهش قیمت طلا نیازمند بررسی جامع تر اقتصادی و بازاری است.