سه‌شنبه 17 مهر 1403

لیگ برتر فوتبال | پرسپولیس به سکوی نایب‌قهرمانی برگشت / سقوط آزاد شهرخودرو به لیگ دسته‌یک!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
لیگ برتر فوتبال | پرسپولیس به سکوی نایب‌قهرمانی برگشت / سقوط آزاد شهرخودرو به لیگ دسته‌یک!

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و شهرخودرو با برتری سرخ‌پوشان تهرانی خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ تیم‌های فوتبال پرسپولیس و شهرخودرو طی دیداری معوقه در چارچوب هفته بیست‌ونهم و ماقبل پایانی بیست‌ویکمین دوره از لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت 20:00 امشب، یک‌شنبه - 8 خردادماه در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی یک‌دیگر قرار گرفتند.

این دیدار از آن‌جایی که هفته گذشته بر اثر آلودگی شدید هوای تهران با بلاتکلیفی محض مواجه شده بود، بالاخره امروز برگزار شد اما بر اثر همین موضوع، برنامه هفته پایانی لیگ برتر توسط سازمان لیگ فوتبال دست‌خوش تغییراتی شد تا در نهایت وعده این سازمان مبنی بر هم‌زمان شدن دیدارهای دو هفته پایانی محقق نشود.

پرسپولیسی‌ها که انگیزه‌ای دوچندان برای حفظ رتبه دومی در جدول و کسب عنوان نایب‌قهرمانی پس از قهرمانی استقلال داشتند و نمی‌خواستند گوی رقابت را به دست سپاهان بدهند، از همان دقایق ابتدایی نیمه نخست فشار زیادی روی دروازه شاگردان سیدداود سیدعباسی وارد ساختند.

شهرخودرویی‌ها هم که برای فرار از سقوط به لیگ دسته‌یک به کسب هر 3 امتیاز این بازی خارج از خانه و بسیار حساس نیاز مبرمی داشتند، با انگیزه‌ای متفاوت پا به چمن یک‌دست ورزشگاهی گذاشتند که فردا می‌بایست به میزبانی از قهرمان فوتبال ایران و جشن اهدای جام بپردازد.

سرخ‌پوشان در نیمه نخست موفق شدند روی اشتباه محض مدافعین و سنگربان تیم رقیب، دروازه نماینده مشهد را باز کنند و با پیروزی به رختکن بروند اما در نیمه دوم شهرخودرویی‌ها روی دروازه حامد لک چند باری فشار آوردند تا در نهایت به گل برسند و بازی را به تساوی بکشانند.

شادی طوسی‌پوشان اما پایدار نبود؛ چرا که پرسپولیس توسط سیامک نعمتی بلافاصله گل دریافت شده را جبران کرد تا باز هم قرمزها از رقیب جلو بمانند. این بازی در پایان با همین نتیجه خاتمه یافت تا شهرخودرو رسما دومین تیم سقوط کننده لقب بگیرد.

پرسپولیس 2 گل: علی نعمتی - 24، سیامک نعمتی - 60

شهرخودرو یک گل: محمدرضا ابراهیم‌زاده - 55

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، علیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رامین رضاییان، علی شجاعی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، احسان پهلوان، سیامک نعمتی و مهدی عبدی. ترکیب شهر خودرو: یوسف بهزادی، محمدابراهیم رضازاده، محمدحسین حیدری، مجتبی بیژن، محمد محمدزاده، محسن ربیع‌خواه، مسعود زائرکاظمی، فردین رابط، امیرحسین نعمتی، مرتضی حسین‌زاده و محمدرضا فلاحیان. انتهای پیام /