یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

لیگ ملت‌ها: نسخه جدید کابوس ایران در المپیک‌ها

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
لیگ ملت‌ها: نسخه جدید کابوس ایران در المپیک‌ها

تیم ملی کانادا با سرمربی معروف و جدید خود فصل تازه‌ای را آغاز کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال کانادا که در رنکینگ پانزدهم والیبال دنیا قرار دارد، با سرمربی جدید، مشهور و موفق خود یعنی توماس ساملوو فنلاندی قصد دارد فصل جدیدی از موفقیت را ثبت کند. این تیم در لیگ ملتهای والیبال حضور دارد.

*افتخارات تیم ملی والیبال کانادا:  بزرگترین افتخار تیم ملی والیبال کانادا در لیگ جهانی سال 2017 رقم خورد؛ جایی که این تیم توانست به مدال برنز این مسابقات دست پیدا کند. آنها همچنین یک مدال طلا در بازی های نورسکا در سال 2015 کسب کرده اند، و البته تعداد زیادی مدال نقره و برنز در مسابقات پان آمریکان، و تورنمنت نورسکا به دست آورده است.

*ستارگان فعلی تیم ملی والیبال کانادا: برت والش، استفان تیموتی مار، جی بلانکنائو، رایان اسکلاتر، اریک لوئپکی، لوکاس فن برکِل، شوارز و نیکولاس هوگ از ستارگان فعلی تیم ملی والیبال کانادا هستند.

*غایبین بزرگ: شارون ورنون ایوانز، قطر پاسور تیم اوزاکا ساکای بلیزرز ژاپن و بلیر بن لیبروی تیم فریدریش هافن از غایبین بزرگ لیست توماس ساملوو سرمربی تیم ملی والیبال کانادا هستند.

*ستارگان سابق: از بازیکنان بزرگ سابق تیم ملی والیبال کانادا می‌توان به اشمیت، جاستین داف، جان گوردون پرین دروکو، مارشال، مورای، مارتین تِرِنس، پائول دوردِن، کیسوکه اسکات، استیو برینکمن، تایلر ساندر و لوکاس ساندر اشاره کرد.

*مربیان سرشناس این تیم: از مربیان سرشناس تیم ملی والیبال مردان کانادا میتوان به استیلو دروکو، بروس کِنت، استفان آنتیگا، گلن هوگ و حالا توماس ساملوو فنلاندی اشاره کرد.

*کانادا عامل نرسیدن ایران به المپیک 2004 آتن: تیم ملی والیبال کانادا که در سال 2004 در زیر گروه المپیک آتن با ایران هم گروه بود، در یکی از بازی هایش مقابل استرالیا تبانی کرد تا استرالیا را به المپیک بفرستد و ایران از رسیدن به آتن بازماند، ایران در آن سال برابر کانادا سه بر صفر باخت که ست سوم آن 28 بر 26 شد که باعث شگفتی و خوشحالی بین هواداران والیبال ایران در آن زمان شد، این تیم همچنین درسال های2017 تا 2021 همیشه مغلوب ایران بود تا اینکه در مسابقات المپیک توکیو ایران را شکست داد تا نشان دهد تورنمنت المپیک با دیگر تورنمنت ها فرق زیادی دارد.

*قانونی که به ضرر تیم ملی کانادا شد به نظر می‌رسد قانون جدید فدراسیون جهانی والیبال برای کسب سهمیه المپیک پاریس به ضرر تیم ملی کانادا شده است. آنها در انتخابی المپیک در گروه سختی با تیم های چین (میزبان)، لهستان، آرژانتین، هلند، مکزیک، بلژیک و بلغارستان هم گروه هستند، و در صورت عدم کسب سهمیه با توجه به هم قاره‌ای بودن کانادا با آمریکا و کوبا گرفتن سهمیه از طریق رنکینگ خیلی سخت خواهد بود.

گفتنی است تیم ملی والیبال کانادا در لیگ ملتها برابر ایران مسابقه ای نخواهد داشت.