یک‌شنبه 15 مهر 1403

مالکان بناهای غیرمجاز در باغ‌های زنجان از مجوز تثبیت بنا بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مالکان بناهای غیرمجاز در باغ‌های زنجان از مجوز تثبیت بنا بهره‌مند می‌شوند

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: دارندگان بناهای غیرمجاز در باغ‌های این استان در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند از مجوز تثبیت بنا در این محل‌ها بهره‌مند شوند.

جواد تاراسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مجوز بر اساس مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال استان زنجان در سفر رییس قوه قضاییه صادر شده است.

وی یادآورشد: بر این اساس مالکان بناهای غیرمجاز در باغ‌ها در صورت داشتن شرایط ابلاغی و یا کاهش بنای موجود به میزان درج شده در مصوبه می‌توانند با مراجعه به دفاتر منتخب سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تشکیل پرونده از مجوز تثبیت بنای غیرمجاز بهره مند شوند.

تاراسی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه مالکان باغ ها با مساحت یک‌هزار تا 2 هزارو 500 مترمربع، حداکثر تا 25 مترمربع بنا، باغ‌ها با مساحت 2 هزارو 500 مترمربع تا چهار هزار مترمربع حداکثر تا 40 مترمربع بنا و باغ های با مساحت بیش از چهار هزار مترمربع حداکثر تا 60 مترمربع بنا می توانند آنها را تثبیت کنند.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در صورتیکه مساحت بنای موجود در چنین باغ‌هایی بیش از حدود ذکر شده باشد، مالکان باغ ها باید ابتدا نسبت به کاهش مساحت بنا تا سقف تعیین شده اعلامی اقدام و سپس برای تشکیل پرونده مراجعه کنند.

*س_برچسب‌ها_س*