یک‌شنبه 8 مهر 1403

مبارزه با ملخ در 2 هزار هکتار مزارع گناباد انجام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مبارزه با ملخ در 2 هزار هکتار مزارع گناباد انجام شد

گناباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون محلول پاشی و مبارزه با آفت ملخ در 2 هزار و 300 هکتار از مزارع این شهرستان انجام شد.

علیرضا حسین زاده روز سه‌شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه با ملخ در بخش کشاورزی گناباد از ابتدای سالجاری در اولویت قرار گرفته و پایش و کانون‌یابی انجام شده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از حرکت ملخ‌ها به سوی مزارع، سم‌پاشی انجام شده و ضمن توزیع سم بین کشاورزان آموزش‌های لازم به آنان ارائه شده است. مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: بیشتر ملخ‌هایی که در مزارع و مراتع گناباد دیده می‌شوند، ملخ‌های محلی هستند که خسارت زا نیستند ولی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی سم پاشی صورت گرفته و یا در دست اقدام است.

انتشار تصاویر تعداد بسیار ملخ در بخشهایی از گناباد و از جمله منطقه عمرانی طی یک ماه گذشته در فضای مجازی موجب نگرانی کشاورزان این شهرستان شده بود.

34 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با 20 هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و 700 هکتار دیمزار و 500 هزار رأس دام سالانه 87 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌کنند. شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*