یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

مجتمع پتروشیمی

مجتمع پتروشیمی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

میدان گازی پارس جنوبی، به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گاز طبیعی دنیا، به ایران ثروتی چشمگیر به ارزش 414 میلیارد دلار آورده است. این ثروت، اساسی‌ترین اثر خود را در شکوفایی صنعت پتروشیمی، تقویت تولید بنزین، افزایش فرصت‌های شغلی، بهبود محیط‌زیست و تثبیت انرژی کشور نموده است.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هم‌اکنون در بیش از 30 مجتمع پتروشیمی کشور سیستم بین‌المللی مدیریت انرژی استقرار یافته و ضروری است دیگر پتروشیمی‌ها نیز به سمت استقرار این سیستم حرکت کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

وب‌گاه اقتصاد نیوز

یک نگاه جامع به صنعت پتروشیمی ایران:

خبرگزاری مهر

اختلافات بر سر چگونگی ادامه جنگ در جمهوری اسلامی بالا گرفته است. بنی صدر بر استفاده از ارتش و انجام عملیات کلاسیک تاکید دارد و نیروهای خط امام خواستار استفاده از شیوه های انقلابی هستند.

خبرگزاری مهر

با گذشت زمان، فشار دشمن افزایش می‌یابد. از مردم خرمشهر خواسته شده در شهر سنگر بسازند. مردم برای مقابله با دشمن اعلام آمادگی کرده، تقاضای اسلحه می‌کنند، اما سلاح کافی وجود ندارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو جواد اوجی وزیر نفت گفت: بیش از 210 شرکت خارجی و فعالان صنعت پتروشیمی داخلی در این نمایشگاه حضور دارند. صنعت پتروشیمی، یکی از صنایع کلیدی و مهم کشور است. این صنعت از نظر ارزآوری اهمیت دارد و سال گذشته 16 میلیارد دلار صادرات به اکثر کشور‌های جهان داشتیم. صنعت پتروشیمی تحریم ناپذیر است؛ چون دنیا به محصولات پتروشیمی نیاز دارد. وزیر نفت درباره برنامه‌ریزی‌های...

وب‌گاه الف

وزیر نفت از بهره برداری 5 مجتمع پتروشیمی به تا پایان امسال خبر داد و گفت: سال قبل 16 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که بخش اعظمی از آن یعنی نیمی از آن مربوط به صنایع پتروشیمی بود.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه گسترش

وزیر نفت از بهره برداری 5 مجتمع پتروشیمی به تا پایان امسال خبر داد و گفت: سال قبل 16 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که بخش اعظمی از آن یعنی نیمی از آن مربوط به صنایع پتروشیمی بود. جواد اوجی امروز در مراسم گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با بیان اینکه در وزارت نفت در بحث پتروشیمی برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: با شروع این دولت در هر 4 شرکتمان، برنامه‌ریزی...

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر نفت گفت: تا پایان سال چیزی بالغ بر 5 مجتمع پتروشیمی به بهره برداری خواهد رسید که طبق برآورد انجام شده نزدیک به 6 تا 7 میلیون دلار به تولیدات محصولات پتروشیمی کمک خواهد کرد.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم

با وجود تأکید دادستانی، سازمان حفاظت محیط زیست و فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر لزوم پازپس‌گیری زمین 92 هکتاری پروژه میانکاله، مشخص نیست که چرا سازمان امور اراضی در بازپس‌گیری این زمین از پتروشیمی میانکاله تعلل می‌کند؟!

وب‌گاه عصر ایران

گردوخاک گسترده که از روز گذشته به استان مازندران نفوذ کرده، زنگ هشداری در مورد وضعیت میانکاله است. وضعیتی که خبر کلنگ زنی مجتمع پتروشیمی در این منطقه شرایط آن را شکننده کرد. البته هرچند سازمان محیط زیست بارها اعلام کرده مجوزی برای احداث پتروشیمی نخواهیم داد ولی شواهد گاهی موید اتفاقاتی دیگر از سوی برخی مسئولان استان مازندران است.