یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

مجتمع پتروشیمی

مجتمع پتروشیمی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور در سفر خود به گچساران گفت: ملت ایران این هنر را دارد که تحریم و تهدید را به فرصت و ثروت تبدیل کند و تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه یکی از جلوه‌های این هنر ملت ایران است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس جمهور مجتمع پتروشیمی گچساران را جلوه‌ای از شعار ما می‌توانیم و تبدیل ظرفیت‌های کشور به ثروت توصیف کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور در مراسم آغاز عملیات راه‌اندازی پتروشیمی گچساران گفت: تحقق شعار ما می‌توانیم و امیدوارسازی مردم به اتمام کارهای نیمه‌تمام، گام بزرگی است.

خبرگزاری میزان

رئیس جمهور مجتمع پتروشیمی گچساران را جلوه‌ای از شعار ما می‌توانیم و تبدیل ظرفیت‌های کشور به ثروت توصیف کرد و اظهار داشت: ملت ایران این هنر را دارد که تحریم و تهدید را به فرصت و ثروت تبدیل کند و تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه یکی از جلوه‌های این هنر ملت ایران است.

خبرگزاری ایرنا

گچساران - ایرنا - ایرانی ترین مجتمع پتروشیمی کشور روز دوشنبه و همزمان با سفر استانی هیات دولت له کهگیلویه و بویر احمد با حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در شهرستان گچساران به بهره برداری رسید.

خبرگزاری مهر

سرپرست دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اظهار نظر در مورد بررسی‌های ارزیابی اثرات محیط‌زیستی از پتروشیمی میانکاله با رویکرد تخصصی و دقیق انجام می‌گیرد.

خبرگزاری مهر

سرپرست دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه فعالیت‌های عمرانی و اجرایی در میانکاله ادامه دارد، گفت: شواهد نشان می‌دهدسرمایه گذاران پروژه افراد با نفوذی هستند.

خبرگزاری تسنیم

یک کارشناس محیط زیست گفت: در مجموع حدود 111 هکتار از اراضی کشور تا الان قربانی اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله شده و بخش عمده‌ای از این زمین مازاد واگذار شده است.

خبرگزاری مهر

نشانه‌ها موید اقدامات سرمایه گذار برای اجرای پروژه میانکاله را دارد. مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان محیط زیست می‌گوید پیگیر توقف اجرای پروژه هستیم و متخلفات بزودی تبعات اقداماتشان را خواهند دید.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - اطلاع رسانی مبهم و غیرشفاف و همچنین اظهار نظرهای کلی در رابطه با قانونی یا غیرقانونی بودن اجرای طرح مجتمع پتروشیمی در منطقه حسین آباد بهشهر از سوی مسوولان سازمان حفاظت محیط زیست در سطح ملی و استانی چالشی است که این روزها رسانه‌های معاند با سوءاستفاده از این بلبشو با اسم رمز "پتروشیمی میانکاله" وحدت مردم استان مازندران را نشانه گرفته‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

انتشار ناگهانی و دیرهنگام ابلاغیه دولت برای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به سطح 7000 تومان، انتقاداتی را به دنبال داشت. ظن افشای اطلاعات نهانی و فاصله 51 روزه انتشار این این خبر، اصل مهم کارایی در بازار سرمایه را زیر سوال می‌برد.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: احداث مجتمع پتروشیمی در منطقه حسین آباد مازندران در سطح ملی با حضور مسوولان ارشد کشور تصمیم‌گیری خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

از شما می‌خواهم برای لحظه‌ای تصور کنید که یک دیده‌بان هستید در دلِ جنگ. وظیفه دیده‌بان «فهمیدن» است. او کسی است که می‌رود تا از کوه‌ها نقشه برداری کند و موانع بالقوه را بشناسد. او می‌خواهد بداند جایگاه فعلی چیست، چه چیزی در پیش رو قرار دارد و چگونه می‌توان به مقصد رسید.

وب‌گاه فرارو

به دلیل حساسیت اکوسیستم میانکاله ساخت پتروشیمی برای میانکاله سنگین و خارج از توان اکولوژیکی آن است. علاوه بر آن صنایع سنگین اجازه بارگذاری در این منطقه را ندارند و از نظر آمایش سرزمینی و در اسناد بالادست، توسعه پروژه‌های فاضلاب‌زا در این منطقه آسیب‌زاست و اجازه فعالیت آن‌ها در این اسناد قید نشده است. پروژه‌های پتروشیمی در ابعاد هوا، آب، خاک، گیاهان و جانوران آلودگی‌های زیست‌محیطی به...