پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

مجلس یادبود شهید فخری‌زاده در فضای مجازی یزد برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مجلس یادبود شهید فخری‌زاده در فضای مجازی یزد برگزار شد

یزد - ایرنا - مجلس یادبود دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان شهید دکتر محسن فخری‌زاده شامگاه پنجشنبه در فضای مجازی مرکز استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شد یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه‌خوانی پرداخت و این مراسم معنوی به صورت زنده و تصویری از صفحه اینستاگرام محله و وبگاه برای مردم مومن و ولایتمدار پخش شد و مورد استقبال و استفاده گسترده مردم قرار گرفت.

همچنین مشابه این مراسم طی چند روز گذشته با همت برخی نهادهای فرهنگی و تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی در یزد و برخی شهرستان‌های استان برگزار شد.

تروریست‌های بیگانه عصر جمعه هفتم آذرماه جاری با کمین در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودرو حامل فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عملیات انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله 15 متری خودرو حامل وی منفجر شد و فخری‌زاده در اثر این تیراندازی و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که تاکنون یک میلیون و سه هزار بیمار قطعی مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شده اند که با فوت 358 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی قطعی این بیماری در ایران به 49 هزار و 348 نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 13 آذر 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 922 بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد هزار و 921 نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون 699 هزار و 315 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و 824 نفر از افراد تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون 6 میلیون و 256 هزار آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.

لاری افزود: در حال حاضر 64 شهرستان از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز، 278 شهرستان در شرایط نارنجی و 106 شهرستان هم در شرایط زرد قرار دارد، در مناطق زرد چهار نفر بستری به ازای 100 هزار نفر، در شهرستان های نارنجی 6 نفر بستری به ازای 100 هزار نفر و در شهرستان های قرمز نیز 10 نفر بستری به ازای 100 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: روند کاهش موارد مرگ کووید 19 نشان دهنده عزم ملی برای شکست این بیماری است که علاوه بر رعایت دقیق پروتکل ها نیازمند همکاری مداوم مردم و دستگاه های اجرایی است.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می‌شوند.

محدودیت‌های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در 448 شهر شامل 160 شهر با وضعیت قرمز، 208 شهر با وضعیت نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*