یک‌شنبه 15 مهر 1403

محرومیت 32 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی از سامانه شاد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
محرومیت 32 هزار دانش آموز مقطع ابتدایی از سامانه شاد

عصمت بدخشان گفت: در استان خراسان شمالی به دلیل فقر مالی و فرهنگی و نبود تجهیزات زیرساختی، در سال تحصیلی گذشته 32 هزار دانش آموز مقاطع ابتدایی از حضور در فضای شاد و کلاس های مجازی محروم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت بدخشان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه در مجموع مقاطع ابتدایی استان 104 هزار و 600 دانش آموزتحصیل دارند، اظهار داشت: لازم به ذکر است که از این تعداد 47 هزار و 633 دانش آموز در مدارس روستایی و عشایر تحت پوشش راهبران آموزشی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وجود بیماری کرونا، قطعا سلامت و امنیت کودکان مهم ترین مسئله است، گفت: براساس تجربیات به دست آمده در سراسر دنیا، هیچ جایگزینی برای آموزش حضوری وجود ندارد و در آموزش مجازی دانش آموز و خانواده احساس رضایت کامل ندارند.

بدخشان با اشاره به اینکه خراسان شمالی در گروه استان های تولید محتوا برای سامانه شاد، در سراسر کشور بوده است، گفت: علی رغم اینکه تولیدات بسیار با کیفیت و استاندارد بوده اند، اما ارتباط کلامی و عاطفی که در کلاس های درس رقم می خورد، قطعا با حضور در کلاس های مجازی جبران نخواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: امید است که با تکمیل واکسیناسیون، کلاس ها در دوره های به ویژه پیش دبستانی و ابتدایی به سمت آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی رود.

وی با بیان اینکه در موضوع آموزش مجازی، دسترسی نداشتن گروه زیادی از دانش آموزان به فضای شاد نیز دردسرساز شده است، گفت: در استان خراسان شمالی به دلیل فقر مالی و فرهنگی و نبود تجهیزات زیرساختی، در سال تحصیلی گذشته 32 هزار دانش آموز مقاطع ابتدایی از حضور در فضای شاد و کلاس های مجازی محروم شدند.

بدخشان با اشاره به اینکه این گروه از دانش آموزان محروم از شاد، بیشتر در مناطق عشایری، کم برخوردار و کم جمعیت بودند که آموزش ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل ها دنبال می شد، اما قطعا این مشکلات روی کیفیت آموزشی اثر گذار بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته 13 هزار و 723 دانش آموز خراسان شمالی به عنوان دانش آموز نیاز به تلاش بیشتر تشخیص داده شدند و در تابستان با همکاری بسیج دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی و آموزش و پرورش آموزش هایی با عنوان طرح تداوم یادگیری از تیرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، که به دنبال آن 11 هزار دانش آموز در این کلاس ها شرکت کردند تا بتوانند عقب ماندگی تحصیلی را جبران کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مدارس خراسان شمالی در مناطق عشایری و روستایی هستند، گفت: قطعا در این مناطق تجهیزات، فضای آموزشی استاندارد و وسایل کمک آموزشی به صورت کامل در دست نیست و باعث دردسرهای زیادی برای مردم و آموزش و پرورش شده است.

انتهای پیام /