شنبه 7 مهر 1403

محمد بن زاید

محمد بن زاید

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک عربی، «کنت رابوسا» تحلیلگر سیاسی آمریکایی، در مقاله‌ای اشاره کرد که دومین متحد برجسته عربی آمریکا در خاورمیانه که ممکن است به دلیل انحراف از سیاست‌های واشنگتن از آمریکا دور شود، امارات متحده عربی است. وی همچنین خاطر نشان کرد که پس از سفر جو بایدن به عربستان سعودی در سال گذشته (تیرماه 1401) و استقبال سرد ریاض از وی، عربستان...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امارات برای آمریکا از چند منظر با اهمیت است، نخست این که این کشور اولین کشور حاشیه خلیج فارس است که رابطه اش با اسرائیل را عادی کرده، دوم ابوظبی چهارمین دریافت کننده تسلیحات ایالات متحده پس از عربستان است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

شواهد نشان می دهد که امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در تلاش اند تا خود را با واقعیت ها دنیای چند قطبی حاکم تطبیق دهند. این گروه از بازیگران ایالات متحده را به عنوان شریک امنیتی‌شان می بینند اما خواهان روابط نزدیک‌تر با چین و روسیه هم هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک مقام کاخ سفید گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به طور کامل در جریان اوضاع قرار گرفته و سفیر آمریکا و سایر مقامات با اسرائیل در تماس هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بعد از دیدار اخیر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با رئیس دولت امارات قرار شد که به زودی رئیس دولت امارات با رئیس جمهور ایران دیدار کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بعد از دیدار اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی با رئیس دولت امارات قرار شد که به زودی رئیس دولت امارات با رئیس جمهور ایران دیدار کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت که بعد از دیدار اخیر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با رئیس دولت امارات قرار شد که به زودی رئیس دولت امارات با رئیس جمهور ایران دیدار کند.

وب‌گاه گسترش

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بعد از دیدار اخیر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با رئیس دولت امارات قرار شد که به زودی رئیس دولت امارات با رئیس جمهور ایران دیدار کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس امارات متحده عربی در نامه‌ای به ملک سلمان خواستار تقویت روابط دوجانبه شد.

وب‌گاه عصر ایران

امیدوارم این اقدامات روند شکوفایی و پیشرفت در امارات را تقویت کرده و در تحقق سربلندی ملت امارات نقش داشته باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خارجه آمریکا برای همکاری با رهبرانی که به تازگی توسط حاکم امارات تعیین شده‌اند، به منظور تقویت مناسبات بین دو کشور ابراز تمایل کرد.

وب‌گاه عصر ایران

خالد بن محمد بن زاید، متولد 1982 بزرگترین فرزند رئیس امارات است که معاون مشاور امنیت ملی، رئیس دستگاه امنیت کشور و رئیس دفتر اجرایی ابوظبی بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس امارات پسرش خالد را به عنوان ولیعهد ابوظبی تعیین کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روز چهارشنبه، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی با صدور حکمی شیخ خالد بن محمد بن زاید آل نهیان، را با تصویب شورای عالی فدرال، با صدور حکمی به عنوان معاون رئیس جمهور این کشور منصوب کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خالد بن محمد بن زاید، پس حاکم امارات به عنوان ولیعهد ابوظبی تعیین شد.