یک‌شنبه 8 مهر 1403

محمد بن زاید

محمد بن زاید

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - امارات، دولت الجزایر را به دلیل انتقادهای «عبدالمجید تبون» رئیس جمهوری این کشور از عادی‌سازی مناسبات ابوظبی با رژیم صهیونیستی، تهدید کرد.

خبرگزاری مهر

خبرگزاری امارات متحده عربی از تصویب هزینه سرمایهگذاری این کشور برای افزایش تولید نفت در پنج سال آینده خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - "مایک پمپئو" در دومین سفر خاورمیانه‌ای خود که با هدف ایران هراسی صورت گرفته است، یکشنبه شب با "محمد بن سلمان" ولیعهد و وزیر دفاع عربستان دیدار کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شورای عالی نفت امارات از کشف میلیاردها بشکه ذخایر نفتی در امارت‌نشین ابوظبی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد ابوظبی در خصوص آنچه "نفوذ بدخواهانه ایران در منطقه" خواند، گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه در دبی درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با هم گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری ایسنا

اختلاف امارات متحده عربی با متحدانش در اوپک بالا گرفته و مقامات این کشور فایده عضویت در این گروه را زیر سوال برده و حتی خروج از آن را بررسی کرده اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خیانت بحرین به آرمان فلسطین همچنان ادامه دارد و این بار «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه این کشور از اردن خواست برای از سرگیری مذاکرات فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی وساطت کند.

خبرگزاری ایسنا

یک روزنامه فرامنطقه‌ای به نقل از یک مقام اردنی نوشت که نشست سران امارات، بحرین و اردن در سایه افزایش تنش میان ایران و آمریکا و تلاش برای حل اختلافات با قطر برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه لبنانی الاخبار روز سه‌شنبه در گزارشی اسناد محرمانه‌ای در خصوص ارزیابی عملکرد 2 ساله ولیعهدی محمد بن سلمان را فاش کرد و نوشت که وی، شاهزاده‌ای بی‌پروا، شکست‌خورده و مستبد سعودی است که با زور و سرکوب مخالفان، قدرت را به دست گرفته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ارمنستان در سفر به امارات با محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی دیدار و درباره مسایل گوناگون از جمله اوضاع قره باغ گفت و گو کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تحلیلگران رسانه‌های عربی معتقدند: برخی رهبران کشورهای عربی در حالی پیام تبریک برای بایدن ارسال کرده‌اند که بسیاری از مواضع بایدن و همچنین سیاست حزب دموکرات نشان می‌دهد که آنها از احتمال حذف کشورشان از اولویت روابط با واشنگتن به شدت نگرانند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در یادداشت روزنامه ایران آمده است: اگر چه خوی استعمارگری و سلطه‌جویی امریکا و همچنین حمایت سردمداران امریکا از رژیم صهیونیستی تغییر چندانی نخواهد کرد، اما روابط امریکایی که جو بایدن رئیس جمهور آن باشد، با رژیم‌های عربستان و امارات نسبت به امریکای ترامپ، حتما تغییر خواهد کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - هشتگ "یتیم‌های ترامپ" (#ایتام_ترامب) که در صدر شبکه‌های اجتماعی در برخی کشورهای عربی قرار گرفته، در روزنامه «الشرق» قطر بازتاب یافت و نوشت: گریه و ناله در برخی از کشورهای عربی به خاطر شکست «دونالد ترامپ» که بیشتر از خود جمهوری‌خواهان بود، موجب شد تا کاربران این افراد را «یتیم ترامپ» نامگذاری کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی یکشنبه شب پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به وی تبریک گفتند.

خبرگزاری ایرنا

بغداد - ایرنا - همزمان با سایر کشورهای جهان عرب، هشتگ "یتیم های ترامپ" (#ایتام_ترامب) در صدر شبکه های اجتماعی عراق قرار گرفت و کاربران به تمسخر آن دسته از حکام منطقه پرداختند که دل به آمدن ترامپ بسته بودند.