شنبه 29 اردیبهشت 1403

محورهای بافت تاریخی یزد نونوار می شود / آغاز پیاده محوری معابر یزد از بافت تاریخی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
محورهای بافت تاریخی یزد نونوار می شود / آغاز پیاده محوری معابر یزد از بافت تاریخی

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: رویکرد زندگی پیاده در شهر از مسیرهای تاریخی به‌عنوان بخشی از هویت این شهر جهانی آغاز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا نقوی سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در گفگتو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به لزوم حفظ و نگهداری منظرهای بافت تاریخی یزد: با توجه به قرار گرفته در نیمه پایانی سال پروژه کف سازی و بدنه سازی محورهای منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با هدف ساماندهی ارتقا سیما و منظر شهری بااعتباری افزون بر 5 میلیارد ریال طی چند فاز اجرایی می‌شود.

علیرضا نقوی با بیان اینکه این پروژه افزایش سطح کیفی و کمی، حفظ بناهای تاریخی و ارتقا سطح کیفیت کالبدی را در پی داشته و به پیرایش شهری نیز کمک خواهد کرد؛ افزود: بافت‌های تاریخی نیازمند رویکردها و سیاست‌های مداخله ویژه هستند؛ این‌گونه بافت‌ها هم‌زمان با حفظ هویت و ارزش‌های فرهنگی و تاریخی شهر باید شاخص‌ها و کیفیت‌های زندگی را برای ساکنان خود فراهم آورد تا توأمان با ارتقا در همه ابعاد بازآفرینی ازجمله کالبدی، اجتماعی و اقتصادی، در جریان رشد و توسعه شهر نیز قرار گیرد.

وی این پروژه را بستر مناسبی برای توسعه مسیرهای گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: با ساماندهی منظر شهری منطقه بافت تاریخی، فرصتی جدید به فضاهای گردشگری یزد اضافه می کند و رویکرد زندگی پیاده در شهر از مسیرهای تاریخی به‌عنوان بخشی از هویت این شهر جهانی آغاز می‌شود.

سرپرست منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد همچنین از آغاز پروژه کف سازی مسیرهای گردشگری «محله دروازه شاهی» با اعتباری افزون بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

نقوی افزود: پروژه کف سازی مسیرهای گردشگری محله دروازه شاهی با مصالح همگن و بر اساس ضوابط ساخت‌وساز در بافت تاریخی شهر یزد و با مساحت 720 مترمربع تا پایان دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه حفظ بناهای تاریخی یک شهر به حفظ ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن نیز کمک می‌کند و همچنین حس تعلق میان شهروندان را نیز افزایش می‌دهد؛ خاطرنشان کرد: شهرهای سراسر دنیا ممکن است در رقابت با یکدیگر، خواه ازنظر اقتصادی یا جمعیت، رشد کند، اما چیزی که باعث تمایز بین آن‌ها می‌شود، بافت تاریخی است.

انتهای پیام /

محورهای بافت تاریخی یزد نونوار می شود / آغاز پیاده محوری معابر یزد از بافت تاریخی 2
محورهای بافت تاریخی یزد نونوار می شود / آغاز پیاده محوری معابر یزد از بافت تاریخی 3