یک‌شنبه 22 مهر 1403

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر برگرامیداشت روز جهانی قدس، زنده نگه داشتن این روز مهم، اتحاد مسلمانان، دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین، متمرکز برگزار نکردن نماز عید فطر، الزام در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و گرامیداشت روز فتح خرمشهر تاکید کردند.

دیر

امام جمعه بندر دیر گفت: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای بنیانگذار انقلاب اسلامی است که یادآور جهاد اسلامی و دفاع از مسلمانان و مظلومان عالم است.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: موضوع فلسطین یک مساله انسانی است که مردم بویژه کودکان و زنان از سوی رژیم صهیونیستی کشته می‌شوند و مجامع بین المللی بویژه حقوق بشر دم نمی زند.

امام جمعه دیر با تاکید براینکه یکی از مهمترین دستاوردهای روز جهانی قدس امنیت کشور است گفت: هدف استکبار جهانی از پیدایش داعش به خطرانداختن امنیت کشور ایران اسلامی و جبهه مقاومت است که باید همه مسلمانان با هم متحد باشند.

وی بیان کرد: شهید سردار قاسم سلیمانی جانش را در طبق اخلاص گذاشت و در راه دفاع از فلسطین و امنیت شهید شد و امروز فلسطین اقتدار پیدا کرده و استکبار جهانی فقط بدنبال حفظ موجودیت خود و اسرائیل است.

امام جمعه دیر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود که باعث شد حامیان صدام به فکر نجات صدام افتادند و جنگ از حالت تدافعی به تهاجمی تبدیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال نماز عید به صورت متمرکز برگزار نمی‌شود و در برخی از مسجدهای شهر با رعایت اصول بهداشتی اقامه می‌شود همچنین مردم متوجه باشند از در مراسم عید فطر و در منزل با همدیگر روبوسی نکنند.

امام جمعه دیر گفت: زکات فطره هر نفر 9 هزار تومان است و کسانی که سال خمسی ندارند باید مبلغ خمس آن محاسبه و خمس آن را جداگانه پرداخت کنند.

وی افزود: ماه رمضان دل ها پاک و ماه عبدات و آزاد شدن از جهنم است که برای همه قبول باشد و یکی از برکت‌های این ماه آمرزش گناهان است که معبود از خدای خود درخواست می‌کند که خدا از او راضی شود. امام جمعه دیر اضافه کرد: وداع با ماه مبارک رمضان به این معنی است که این آخرین روزه من نباشد و زنده باشم تا ماه مبارک رمضان بعدی درک و اعمال آن را انجام دهم و از رحمت خدا بهره ببرم. اهرم

بوشهر - ایرنا - امام جمعه موقت اهرم گفت: روز قدس ملت‌های مسلمان در مناطق مختلف دنیا در اجابت به دعوت اسلام و امام عظم الشان انقلاب و استغاثه مظلومانه ملت فلسطین در این روز مهم از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام اصغرصفری افزود: امسال در شرایطی روز قدس برگزار می‌شود که همه گیری ویروس منحوس کرونا مانع از برگزاری پرشور این روز مهم شده است.

وی بیان کرد: قضیه فلسطین یکی از لکه‌های ننگین تاریخ معاصر اسلام است چرا که در این قضیه مهم یک ملت از کشور و خانه خود بیرون رانده شده است.

صفری یادآور شد: مساله فلسطین یک مشکل عربی و فلسطینی نیست بلکه مساله دنیای اسلام است و سرزمین فلسطین ریشه در باور ها و اعتقادات مسلمانان دارد.

صفری بیان کرد: شهید سردار قاسم سلیمانی راهبرد دفاع را تبدیل به راهبرد وجوب کرد و مقاومت اسلامی را از پرتاب سنگ به پرتاب موشک سوق داد همه این را باید بدانند هیچ راهکاری غیر جهاد ومقاومت اسلامی که شهید قدس نشان داد برای امت اسلامی وجود ندارد.

امام جمعه موقت اهرم تاکید کرد: امروز وجود رژیم صهیونیستی از لحاظ اسلامی، انسانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی یک خطر بزرگ برای منطقه است.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر نتیجه و رویکرد کلان جنگ به سمت تفکر انقلابی و اقدام جهادی از سوی جوانان مومن، انقلابی، حزب الهی و مطیع امام امت بود که به فرمایش رهبر عزیز انقلاب فتح الفتوح آن امام امت بود و یکی از بارزترین نمادهای این فتح الفتوح شهید حسن باکری بود.

بردخون

بوشهر - ایرنا - امام جمعه موقت بردخون گفت: دنیا رژیم اشغالگر صهیونیستی را دشمن بشریت می‌داندچرا که منشأ بیشتر مشکلات دنیا، غده سرطانی اسرائیل است.

حجت الاسلام محمد جواد عاشوری در خطبه‌های نماز جمعه شهر بردخون افزود: حمایت ایران اسلامی از مردم مظلوم فلسطین باعث شده آمریکای جنایتکار، ایران را به جانب‌داری تروریست و تخریب روند صلح خاورمیانه متهم کند اما کشور ما بر اساس دستور اسلام به یاری مظلومان از جمله فلسطین شتافته است.

وی با اشاره به هفتم خرداد سالروز آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی ضمن تقدیر از نمایندگان سابق و تبریک به نمایندگان جدید، خواستار تلاش برای برطرف کردن مشکلات کشور شد.

امسال به دلیل شرایط کرونایی، راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نشد و نمازگزاران بردخونی نیز با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس، نفرت خود را از دشمنان اسلام ابراز کردند.

*س_برچسب‌ها_س*