چهارشنبه 18 مهر 1403

مخالفت فیفا با درخواست سوییچ گیم ایران - قطر / آخرین خبر - اختصاصی: تاشکند یا دبی، تصمیم می‌گیریم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
مخالفت فیفا با درخواست سوییچ گیم ایران - قطر / آخرین خبر - اختصاصی: تاشکند یا دبی، تصمیم می‌گیریم!

کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای جابجایی میزبانی بازی رفت ایران و قطر مخالفت کرده است.

به گزارش "ورزش‌سه"، صبح روز گذشته فدراسیون فوتبال ایران با ایمیلی مواجه شد که محتوای آن فضای فوتبال در ایران را به طور کلی تحت تاثیر قرار داده است. در این ایمیل پیامی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده بود و ضمن گرفتن حق میزبانی در هفته چهارم مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، خواسته شده بود که خیلی زود کشوری ثالث و استادیومی جایگزین برای میزبانی از قطر به آنها معرفی شود.

با وجود اینکه گرفتن میزبانی از ایران با نارضایتی عمومی در کشور همراه شد، مسئولان فدراسیون چاره‌ای نداشتند تا خیلی زود دست به کار شوند و پس از مشورت با امیر قلعه‌نویی درباره انتخاب و معرفی کشور ثالث و استادیوم جایگزین به جمع بندی برسند.

در همین راستا سه پیشنهاد مطرح شد که یکی ماندن در تاشکند و میزبانی از قطر در ازبکستان بود، دیگری رفتن به دوبی و بازی در امارات و درنهایت گزینه سوم جابجایی میزبانی با قطر بود.

درنهایت عصر روز گذشته بود که نامه‌ای به مدیر برگزاری مسابقات فیفا از سوی فدراسیون فوتبال ایران ارسال شد و طی آن ضمن ابراز نارضایتی شدید از گرفتن حق میزبانی ایران، اعلام شد که ترجیح ایران جابجایی میزبانی ایران و قطر در بازی‌های رفت و برگشت است.

حالا اما از کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر می‌رسد که با درخواست ایران مبنی بر سوئیچ یا جابجایی میزبانی ایران و قطر مخالفت شده و اگرچه نارضایتی از رفتار و اقدامات AFC فزونی گرفته است، اما فدراسیون فوتبال چاره‌ای ندارد جز اینکه در اسرع وقت از میان دو پیشنهاد باقی مانده یکی را انتخاب و به تصمیم‌سازان فوتبال آسیا اطلاع دهد.

در این شرایط بار دیگر مسئولان فدراسیون با امیر قلعه‌نویی جلسه‌ای برگزار می‌کنند تا درباره میزبانی در ازبکستان یا امارات به جمع بندی برسند. به هر حال انتخاب هرکدام از این دو کشور مزایایی و معایبی دارد که می‌تواند در نمایش تیم ملی مقابل قطر اثرگذار باشد.

به طور مثال ماندن در ازبکستان باعث می‌شود که بازیکنان تیم ملی پس از مصاف دشوار و طاقت‌فرسا برابر تیم فیزیکی ازبکستان در وقت صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشند و با حذف پرواز و جابجایی برای استقرار در هتل و انجام سایر موارد لجستیکی، ریکاوری مناسبی برای بازی مقابل قطر داشته باشند که 24 مهرماه برنامه ریزی شده است. ضمن اینکه سفر قطر به ازبکستان برای این تیم ساده نیست و آنها در شرایط کاملا متفاوتی مقابل ایران قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر رفتن به امارات و بازی در دوبی هم مزایای خاص خود را برای فوتبال ایران دارد. اگرچه یک سفر به بازیکنان و سایر اعضای تیم تحمیل می‌شود و ممکن است خستگی آنها را تحت تاثیر قرار بدهد، اما بازی در دوبی همیشه پیشنهاد جذابی برای تیم‌های ایرانی طی سال‌های اخیر بوده؛ شهری که با توجه به حضور ایرانیان پرشمار همواره با روی خوش از تیم‌های ایرانی پذیرایی شده، امکانات خوبی در اختیارشان قرار داده شده و از همه مهم‌تر اینکه هواداران ایرانی حضور پرشوری در مسابقات مختلف داشته‌اند.

در نهایت این امیر قلعه‌نویی است که باید با درنظر گرفتن تمامی این شرایط خیلی زود به جمع بندی برسد و گزینه نهایی میزبانی تیم ملی را از میان بازی در دوبی یا ماندن در ازبکستان انتخاب کند.

مخالفت فیفا با درخواست سوییچ گیم ایران - قطر / آخرین خبر - اختصاصی: تاشکند یا دبی، تصمیم می‌گیریم! 2