جمعه 7 اردیبهشت 1403

مدارس 5 شهرستان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
مدارس 5 شهرستان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد

با توجه به ادامه یخبندان و سرمای شدید هوا در برخی مناطق استان، نحوه آموزش در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و بخش نصرت آباد در نوبت صبح و مدارس شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در 2 نوبت صبح و عصر روز دوشنبه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مقطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و بخش نصرت آباد در شیفت صبح و در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در هر دو شیفت فردا دوشنبه غیرحضوری است.

مجید محبی شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به ادامه یخبندان و سرمای شدید هوا در برخی مناطق استان، نحوه آموزش در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و بخش نصرت آباد در نوبت صبح و مدارس شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی در 2 نوبت صبح و عصر روز دوشنبه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: مدارس سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان به طور معمول و حضوری است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: یخبندان شبانه در نیمه شمالی این استان همچنان تداوم دارد اما از روز چهارشنبه هفته جاری از شدت آن کاسته خواهد شد.

محسن حیدری اظهارداشت: بامداد امروز دمای هوای 12 شهرستان استان سیستان و بلوچستان به زیر صفر رسید.

وی بیان کرد: زاهدان با منفی هفت درجه سلسیوس، زابل منفی 9، زهک، هیرمند و میرجاوه منفی هفت، نصرت آباد منفی چهار، مهرستان و سیب و سوران منفی سه، خاش، تمندان و سراوان منفی 2، و بمپور با ثبت دمایی منفی یک درجه سانتیگراد سردترین شهرهای سیستان و بلوچستان بودند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد سازمان هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی مبنی بر ورود سرما از عرض‌های بالا تر به استان هشدار داده بود و این سرمای هوای حاکم در استان به تدریج روند کاهش دما در شهرهای جنوبی تر استان نیز می‌شود.

وی بیان کرد: مدیریت مصرف بهینه حامل‌های انرژی کنترل ضدیخ رادیاتور خودروها، احتیاط در عملیات بتن ریزی، و استفاده از لباس گرم مدنظر شهروندان باشد.

حیدری اظهارداشت: کشاورزان تأمین حامل های انرژی، محافظت از محصولات کشاورزی، تخلیه آب سمپاش‌ها و سامانه های آبیاری تحت فشار، مراقبت از کندوهای زنبور عسل، تنظیم دما و رطوبت و تهیه سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری ها، دامداری ها و گلخانه ها، محافظت از دام در برابر سرما و نگهداری آن در مکان مناسب و شکستن یخ سطح آب و هوادهی استخرهای پرورش ماهی برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

تماشاخانه

سایه زلزله هنوز بر سر سایه‌خوش است / وضع روستای کانون زلزله هرمزگان هفت ماه بعد از زلزله (فیلم)

ببینید | صدها هزار بچه لاک‌پشت در برزیل متولد شدند

فیلم های دیگر docReady(function () { if (window.innerWidth کانال عصر ایران در تلگرام
مدارس 5 شهرستان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد 2
مدارس 5 شهرستان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد 3
مدارس 5 شهرستان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد 4