دوشنبه 9 مهر 1403

مدارس شهریه خدمات ارائه نشده در روزهای تعطیلی را بازگردانند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
مدارس شهریه خدمات ارائه نشده در روزهای تعطیلی را بازگردانند

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای یکبار دیگر به تمام مدارس دولتی و غیردولتی تاکید کرد: مبالغ گرفته‌شده از اولیا دانش آموزان برای انجام خدمات خاص در ایام تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی و برودت هوا را جبران کنند.

- اخبار اجتماعی -

وزارت آموزش‌وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای از مدارس خواست تا مبالغ گرفته‌شده از اولیا دانش آموزان برای انجام خدمات خاص در ایام غیرحضوری شدن آموزش‌ها که به دلیل آلودگی و برودت هوا و... صورت گرفت را به نحو مقتضی جبران کنند.

در این اطلاعیه با اشاره به بخشنامه صادرشده در 4 بهمن‌ماه سال جاری آمده است: مدارس در ابتدای سال تحصیلی ممکن است اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری خدمات خاص در طول سال تحصیلی کنند و بر همین اساس از متقاضیان این خدمات، مبالغی دریافت شود.

آموزش‌وپرورش برای بازگشت هزینه سرویس مدارس وظیفه‌ای ندارد!

در سال تحصیلی جاری به دلیل آلودگی و برودت هوا و... در بخشی از ایام سال تحصیلی، کلاس‌های درس به‌صورت غیرحضوری برگزار شد لذا اولیا مدارس امکان ارائه این خدمات را نداشتند. در ادامه این اطلاعیه تصریح‌شده است: ضرورت دارد، تمام مدارس شامل؛ دولتی، غیردولتی، هیات امنایی و... که جهت ارائه خدمات خاص از اولیا دانش آموزان مبالغی را دریافت کرده‌اند و به دلیل غیرحضوری شدن کلاس‌ها نتوانستند این خدمات را ارائه دهند، به نحو مقتضی اقدام به جبران کنند.

پیش از این شهلا باقری مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره چرایی عدم بازگشت شهریه سرویس مدارس به ازای روزهای تعطیلی مدارس به حساب خانواده‌ها گفته بود: تاکسیرانی شهر تهران باید در این زمینه پاسخگو باشد و آموزش و پرورش در زمینه بازگشت هزینه سرویس مدارس تعهدی ندارد چون کارگروه ماده 18 در هر منطقه‌ای تشکیل و قرارداد تیپ سرویس مدارس را تدوین کرده است، هم اکنون راننده تخلف کرده و پول را به خانواده‌ها برنمی‌گرداند، این راننده تحت پوشش تاکسیرانی است و آنها باید با هر نوع قراردادی که در سرویس مدارس منعقد شده، راننده را مجاب کنند تا هزینه را بازگرداند!