یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

مراسم تشییع پیکر مرحوم «احمدرضا احمدی»

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مراسم تشییع مرحوم احمدرضا احمدی شاعر و نویسنده که سه‌شنبه 20 تیرماه درگذشت، از صبح امروز پنجشنبه 22 تیر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد. احمدرضا احمدی، شاعر و نویسنده متولد 30 اردیبهشت 1319 در کرمان، که سال‌ها از ناراحتی قلبی رنج می‌برد و بارها در بیمارستان بستری شده بود، سه‌شنبه 20 تیرماه در 83 سالگی از دنیا رفت.

در مراسم تشییع پیکر احمدرضا احمدی مسعود کیمیایی کارگردان، مصطفی رحماندوست نویسنده، فرامرز قریبیان بازیگر و جمعی دیگر از نویسندگان و اهالی شعر و ادب حضور دارند.

بناست پیکر این مرحوم بعد از تشییع در مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تدفین به بهشت فاطمه واقع در بزرگراه باکری شمال، خیابان سیمون بولیوار شرق، خیابان سیمون بولیوار غرب، خیابان مرادآباد منتقل شود.

او سال 1326 با خانواده به تهران کوچ کرد و پس از گذراندن دوران ابتدایی و متوسطه در سال 1343 گروه طرفه را به همراه نادر ابراهیمی، اسماعیل نوری‌علاء و... تشکیل داد و اولین اثرش با نام «طرح» توسط انتشارات طرفه در همین سال چاپ شد. او سال 1349 به استخدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و سال 1373 از فعالیت در این نهاد بازنشسته شد.

«از بارانی که دیر بارید»، «میوه‌ها طعم تکراری دارند»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود»، «روزی برای تو خواهم گفت» و «هزار پله به دریا مانده است» از مهم‌ترین آثار این شاعر است.

ادامه دارد...