جمعه 20 مهر 1403

مراکز علمی کشور باید با تمام توان در جهت تولید علم تلاش کنند / دشمنان با دروغ پردازی دنبال فریب افکار عمومی هستتد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مراکز علمی کشور باید با تمام توان در جهت تولید علم تلاش کنند / دشمنان با دروغ پردازی دنبال فریب افکار عمومی هستتد

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید خدمتگزار مردم باشند، افزود: دانشگاه و حوزه های علمیه پاسداری از نظام، ارزش ها و توسعه علمی، پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی را با تمام وجود پیگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اراک که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به 27 آذر و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ارتقای جایگاه علمی کشور همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و مراکز علمی کشور از حوزه‌های علمیه تا دانشگاه‌های مختلف وظیفه دارند نسبت به تحقق این مهم گام‌های بلند بردارند و 27 آذر فرصتی مناسب برای پرداختن به این مسئله مهم است.

وی با اشاره با اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه و با بیان اینکه گسترش آموزش عالی در سه دهه اخیر نه تنها جایگاه علمی ایران را میان کشورهای جهان ارتقا بخشیده، گفت: این مهم نقش مهمی در آگاهی بخشی اجتماعی و فرهنگی ایفا کرده است و لذا مراکز علمی کشور باید با تمام توان در جهت تولید علم تلاش کنند. آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: توسعه علوم اسلامی یک ضرورت مهم است و گسترش علوم و معارف اسلامی، جوانان و نوجوانان و آینده نظام را در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایران اسلامی بیمه می‌کند. وی با اشاره به اهمیت تولید در علم در گام دوم انقلاب بیان کرد: توسعه ظرفیت علمی و پژوهشی در راستای حل مشکلات بخش‌های مختلف جامعه از اهداف والای انقلاب اسلامی است. امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید خدمتگزار مردم باشند، افزود: دانشگاه و حوزه های علمیه پاسداری از نظام، ارزش ها و توسعه علمی، پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی را با تمام وجود پیگیری کنند. وی ادامه داد: اگر حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی تاثیرگذار و آینده ساز بتوانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، بدون شک می‌توان به پیشرفت‌های علمی و تقویت سطح معلومات در جامعه امیدوار بود. آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ضامن توسعه علمی، پژوهشی و آموزشی کشور اس و لذا باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد. وی با اشاره به جایگاه مهم استان مرکزی در تربیت بزرگان و مفاخر تاریخ بیان کرد: بزرگانی همچون آقا ضیاالدین عراقی، آیت الله اراکی، کربلایی کاظم ساروقی و در راس آنان امام خمینی (ره) در این استان متولد و پرورش یافتند و مردم باید به وجود این علمای بزرگ افتخار کنند و سرمایه های ارزشمندی هستند. امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امسال هشتادمین سالگرد رحلت آقاضیاالدین عراقی است، گفت: در این راستا بزرگداشتی برای این شخصیت برجسته، یکشنبه هفته پیش رو در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری استان برگزار می‌شود. وی با تشریح توطئه های دشمنان در جنگ شناختی بیان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی افراد بی‌هویت و بی شخصیتی هستند که برخی از آنها در رویدادهای اخیر پول خون زنان، مردان و کودکان را گرفتند و به آن سوی مرزها رفتند. آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: منافقین و کومله دشمنان قسم خورده ایران اسلامی هستند و ملت قهرمان، زمان شناس و بصیر ایران اسلامی اجازه عرض اندام به آنها نمی دهد و همواره با حضور خود توطئه های دشمنان را خنثی کرده اند. وی با اشاره به لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن سازمان ملل گفت: این مسئله‌ای مهمی نیست، آنان عفت، پاکی و تقوا نمی‌خواهند، ایران همواره مظلوم بوده و مظلوم و ظالم هیچگاه نمی‌توانند در کنار هم قرار بگیرند. امام جمعه اراک افزود: باید با همت و تلاش آینده کشور را بسازیم و هر فردی باید در آبادی ایران اسلامی سهمی داشته باشد و جوانان دهه هشتادی مردان بزرگ تاریخ ایران هستند و نباید سرزمین خود را ارزان بفروشند. وی با بیان اینکه هفته حمل و نقل یادآور تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی در این عرصه است، گفت: فعالان این عرصه وظیفه سنگینی برعهده دارند و این افراد خدمتگزار هرگز با آمریکا و رژیم صهیونیستی همراهی ندارد و توطئه شوم آنان را خنثی می کنند. نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: در حوادث اخیر افرادی قمه کشیدند، با اسلحه گرم و سرد موجب ناامنی شدند و محاربه با خدا کردند و طبق قانون اعدام شدند، اما اکنون دشمن با دروغ پردازی به دنبال فریب افکار عمومی است که باید هوشیار بود. انتهای پیام