یک‌شنبه 8 مهر 1403

مرجع دینی عراق: در تمدن غرب مادیات بر جان انسان ارجحیت دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرجع دینی عراق: در تمدن غرب مادیات بر جان انسان ارجحیت دارد

بغداد - ایرنا - آیت الله «سید محمد تقی مدرسی» از مراجع تقلید عراق گفت که تمدن غربی در مراحل بعدی خود منحرف شد و پول اهمیت زیادی پیدا کرد تا جایی که اموال و مادیات بر هر چیزی حتی جان انسان ترجیح داده می‌شود.

مدرسی امروز (سه شنبه) در گفت‌و گوی تلویزیونی هفتگی خود گفت: تمدن غرب در ابتدای شکل‌گیری تحت تأثیر عقاید توحیدی و اصلاحی اتخاذ شده توسط «مارتین لوتر» (کشیش) و یارانش قبل از انتقال کارزار خود به سرزمین جدید آمریکا به دلیل آزار و اذیت واتیکان، در اروپا بود. وی ادامه داد: آن تمدن در مراحل بعدی خود منحرف شد و پول و مادیات اهمیت زیادی پیدا کرد تا جایی که این امر بر هر چیزی و حتی جان انسان ترجیح داده می‌شد و حامیان این تمدن در صورت مغایرت با دستگاه، اهمیتی به زندگی مردم نمی‌دادند و ارزش دفاع از مظلومان ابتدا به ایده آمریکا تغییر یافت که تمام معانی استکبار را با خود به همراه داشت، بدین معنی که انسانها باید جان دهند تا آمریکا زنده بماند و این شرایط موجب شد تا فرهنگ نژادپرستی ارزش مطلوبی یابد و در این کشور گسترش یافت. وی گفت: این انحراف‌ها امروزه به وجود نیامده‌اند و به پنج دهه گذشته بر می‌گردد، اما مقامات واشنگتن امروز در حال اعلام آن هستند، ولی تمدن مادی همانند «خاته عنکبوت» در آستانه فروپاشی قرار دارد.

آیت الله مدرسی اضافه کرد که فروپاشی فرهنگ آمریکا ممکن است باعث ایجاد اوضاع دشوار برای کل جهان شود و ما به دنبال آن نیستیم و از بحران‌های سیاسی و بهداشتی که در ای کشور اتفاق می‌افتد، خوشحال نمی‌شویم، زیرا مسلمان از آنچه که برای دیگران رخ می‌دهد، شاد نخواهد شد. وی از تصمیم گیرندگان و نظریه‌پردازان جهان خواست تا به ارزش‌های آسمانی برگردند و از این بحران‌ها درس بگیرند تا انحرافات فرهنگی را اصلاح کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
مرجع دینی عراق: در تمدن غرب مادیات بر جان انسان ارجحیت دارد 2