چهارشنبه 2 خرداد 1403

مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان را از بیت‌المال کوتاه می‌کند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان را از بیت‌المال کوتاه می‌کند

حجت الاسلام محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: همه کارشناسان اقتصادی و حتی خود مردم مخالف تخصیص ارز 4200 تومانی بودند زیرا به اقتصاد کشور ضربه زد و متاسفانه منجر به افزایش کالاهای اساسی و رانت و فساد شد.

وی افزود: متاسفانه با تخصیص ارز 4200 تومانی آرد و بسیاری از کالاهای اساسی کشورمان نظیر روغن و شکر و... به کشورهای همسایه قاچاق شد و قاچاق معکوس با پول مردم افزایش یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با اینکه دولت سابق متوجه سیاست اشتباه تخصیص ارز 4200 تومانی شده بود اما شجاعت حذف و عقب نشینی از اجرای آنرا نداشت ولی دولت سیزدهم برای نجات اقتصاد ایران دست به اقدام شجاعانه اصلاح ارز ترجیحی و عادلانه سازی یارانه‌ها گرفت تا از استمرار لطمات جبران ناپذیر به اقتصاد و کشور جلوگیری کند.

سبزی گفت: هم اکنون مجلس این اختیار را به دولت داده تا یک زیرساخت مناسب برای رساندن ارز ترجیحی باقی مانده در حوزه نهاده‌های دامی و دارو به دست مردم طراحی و ارائه کند که بزودی این زیر ساخت عملیاتی می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان و رانت‌خواران را از بیت‌المال کوتاه می‌کند، خاطرنشان کرد: اکنون دولت در نظر دارد یارانه‌ها را مستقیم از حلقه اول یعنی وارد کننده به دست مردم یعنی حلقه آخر زنجیره عرضه و تقاضا برساند. این مساله با دو روش یارانه نقدی و کالابرگ مد نظر است اما مجلس کالابرگ را ترجیح می دهد زیرا ما موافق یارانه نقدی نیستیم چون منجر به تورم شده و آثار و برکات آن به جامعه هدف نمی‌رسد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اصلاح یارانه‌ها

محمد سبزی عضو کمیسیون کشاورزی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
مردمی‌سازی یارانه‌ها دست سودجویان را از بیت‌المال کوتاه می‌کند 2