پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مروری بر اهم اقدامات هفت سال اخیر وزارت کشور در یک نگاه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مروری بر اهم اقدامات هفت سال اخیر وزارت کشور در یک نگاه

تهران - ایرنا - برگزاری هفت انتخابات در سطح ملی و استانی در کشور، ارتقای امنیت و آرامش عمومی در کشور و تحقق آیین نامه ساماندهی مبادله در بازارهای غیر رسمی موقت کشور از اقدامات مهم هفت سال اخیر وزارت کشور بوده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احیای روند آزادسازی سواحل شمال و جنوب کشور، حل و فصل کامل موضوع پدیده شاندیز و تدوین لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها از دیگر اقدامات این وزارت خانه در هفت سال گذشته است.

همچنین تعیین خسارات و تخصیص منابع بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، تحقق الکترونیک کردن فرآیندهای انتخابات در کشور، تدوین سند امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی، اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و تحقق قانون دائمی مدیریت بحران کشور از جمله اقدامات وزارت کشور بوده است.

همین طور تدوین لایحه جامع قانون انتخابات، توسعه دیپلماسی شهری و ارتقای نقش و جایگاه شهرها در تعاملات بین‌المللی و منطقه‌ای، احراز هویت برخط رای دهندگان در روز انتخابات مجلس یازدهم، تحقق تفویض 346 اختیار جدید به استانداران و مدیران استانی و فعال سازی حوزه اقتصادی در استانداری‌ها برای رونق تولید و اشتغال در کشور اقداماتی است که وزارت کشور در هفت سال اخیر انجام داده است.

از دیگر اقدامات مهم این وزارت خانه می‌توان به کاهش چشمگیر رشد جعل اسناد از 23 درصد به منفی 8 درصد، افزایش تعداد واگن های در دست بهره برداری متروکلان شهرها معادل 36درصد کل ناوگان مترو، افزایش طول شبکه متروی کلان شهرها معادل 54 درصد کل خطوط در حال بهره برداری مترو و اختصاص 22 درصد پست‌های مدیریتی ستاد وزارت کشور به زنان و 39 درصد پست‌ها به جوانان اشاره کرد.

همچنین تعمیم بیمه سلامت برای اقشار آسیب پذیر اتباع خارجی، پیگیری درمان رایگان اتباع خارجی در حوزه مبارزه با بیماری کرونا، بازگرداندن هزاران کودک جا مانده از تحصیل به مدرسه، انتصاب 16 معاون زن استاندار برای نخستین بار و راه اندازی 135 دفتر تسهیل گری و توسعه محلی در 22 استان از دیگر اقدامات مهم وزارت کشور در هفت سال گذشته بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*