چهارشنبه 18 مهر 1403

مرکز رشد بجنورد فعالیت‌های نوآورانه بانوان را برندسازی می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مرکز رشد بجنورد فعالیت‌های نوآورانه بانوان را برندسازی می‌کند

بجنورد - ایرنا - مرکز رشد پارک علم و فناوری بجنورد به منظور حمایت از ایده‌ها و فعالیت‌های نوآورانه بانوان، آنها را برندسازی و بازاریابی می‌کند.

رییس مرکز رشد بجنورد روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانوان استان ظرفیت های فراوانی دارند که مغفول مانده و اگر تولیداتی نیز دارند به علت نبود حمایت های لازم ممکن است به قیمت واقعی خریداری نشود و به همین دلیل این مرکز با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به حوزه توانمند سازی و آموزش بانوان و تطابق آن ها با نیاز روز و بازاریابی و برندینگ ورود کرده است.

دکتر سرور کریمی افزود: مراکز رشد ابزار رشد اقتصادی افرادی را فراهم می کند که ایده ها و نوآوری داشته باشند که برخاسته و حاصل دانش است و در واقع می توان گفت این مراکز حلقه واسط دانشگاه و صنعت است.

وی با بیان این که حمایت های مرکز رشد در دو سطح پیگیری می شود اظهار داشت: رشد مقدماتی دوره رشد 6 ماهه است و افراد علاقه‌مند در قالب هسته های فناور فعالیت های اولیه خود را ساماندهی می کنند.

وی گفت: در دوره رشد بعدی هسته های فناوری که براساس داوری ایده های نوآورانه به واحد های فناور تبدیل و با ثبت شرکت به فرد حقوقی تبدیل شده اند به مدت دوسال در این مرکز فعالیت می کنند.

کریمی افزود: در دوره رشد اصلی واحدهای فناور با کمک های مالی، مشاوره ای و بازاریابی حمایت می شوند.

وی از فعالیت 36 هسته و واحد فناور در مرکز رشد بجنورد خبر داد و گفت: از این رقم 17 هسته فناور در تلاشند تا به واحد فناور تبدیل شوند.

وی درصد افت هسته های فناور در مراکز رشد را کمتر از 50 درصد اعلام کرد و گفت: بیشتر هسته های فناور در مراکز رشد قابلیت تبدیل شدن به واحدهای فناور را دارد و با تبدیل شدن به واحد های فناور تا دوسال از حمایت های مرکز رشد بهره مند می شود.

وی مزیت های مرکز رشد بجنورد را داشتن فضای کار اشتراکی با هدف آشناسازی دانش آموزان و علاقه‌مندان به دانش و ایده های فناورانه دانست و افزود: همه می توانند از این فضای اشتراکی استفاده کنند حتی اگر دانش آموز یا دانش جویی فقط بخواهد در این محیط درس بخواند و درواقع این فضا را به منظور فرهنگ سازی و آشنایی افراد علاقه‌مند نوجوان و جوان به دانش و تکنولوژی فراهم کرده ایم تا از سن کم با محیط های علمی آشنا شوند.

خراسان شمالی 91 واحد فناور دارد که زیر پوشش 6 پارک علم و فناوری و مراکز رشد شهرستان های استان است.

به گزارش ایرنا اساس سرشماری سال 1395، 49.7 درصد از جمعیت 863 هزار نفری استان خراسان شمالی را زنان تشکیل می دهند، به این معنا که 429 هزار و 459 نفر از جمعیت این استان زن هستند که از این تعداد 240 هزار و 904 نفر در مناطق شهری و 188 هزار و 555 نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

به ازای هر 100 نفر زن در سطح کشور 102.7 نفر مرد وجود دارد که این نسبت در خراسان شمالی 101 نفر مرد به ازای 100 زن است.

*س_برچسب‌ها_س*