پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مرگ در کمین 100 هکتار درخت کاج در کرج / طرح ناکام جلوگیری از ورود ریزگردها!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مرگ در کمین 100 هکتار درخت کاج در کرج / طرح ناکام جلوگیری از ورود ریزگردها!

سال 97 توافقی بین سازمان صدا و سیما و سازمان سیما منظر شهرداری کرج صورت گرفت تا در 100 هکتار از اراضی قزلحصار درخت کاج کاشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، 3 سال پیش بود که در یکی از ایستگاه های رادیویی قزلحصار کرج درخت های کاج کاشته شد اما پس از آن مورد بی مهری قرار گرفت.

سال 97 توافقی بین سازمان صدا و سیما و سازمان سیما منظر شهرداری کرج صورت گرفت تا در 100 هکتار از اراضی منطقه مذکور درخت کاج کاشته شود. سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج درباره این موضوع می گوید؛ هدف ما جلوگیری از ورود ریزگردها به کرج و پاکسازی هوا بود. حمیدرضا عبدالله پور به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ شهرداری در قالب تفاهم نامه ای با مرکز ماهواره ای صدا و سیما در منطقه چهارباغ فضای سبز ایجاد کرد. وی با اشاره به اینکه زمین متعلق به صدا و سیما است، افزود: شهرداری کرج تا 3 سال پس از کاشت درختان کاج یعنی از 8 فروردین 98 نگهداری را بر عهده گرفت. عبدالله پور اظهار داشت: سال گذشته مکاتبه ای با مدیریت ماهواره ای صدا و سیما انجام شد اما به اما به نامه شهرداری پاسخی داده نشد. به گفته وی از ورود نیروهای شهرداری کرج برای آبیاری منطقه مذکور جلوگیری شد در نتیجه مکاتبه ای با دادستان در راستای تعیین تکلیف موضوع صورت گرفت. متاسفانه نامه ها و درخواست مجوزهای ورود شهرداری پاسخ داده نشد اگر چه در مناقصه امسال برای حفظ و نگهداری مجموعه مذکور برنامه داریم. انتهای پیام /