شنبه 21 مهر 1403

مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس در البرز گلباران شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس در البرز گلباران شد

کرج - ایرنا - همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز ملی مقاومت، مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم و انقلاب اسلامی با حضور فرمانده سپاه استان البرز در امامزاده محمد (ع)‌کرج گلباران و عطرافشانی شد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌استان البرز در حاشیه آیین گلباران مزار شهدا به خبرنگار ایرنا با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر و یاد و خاطره شهدای خرمشهر و 5250 شهید استان البرز، شهدای مدافع حرم و راه سلامت، گفت: هر ساله در روز سوم خرداد در مزار شهدا جمع می شدیم ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا موفق به برگزاری این مراسم نشدیم و خودمان به صورت محدود آمدیم که نه شهدا بلکه خودمان را از غربت در بیاوریم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی افزود: آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر تمام معادلات دشمن را عوض کرد، اظهار داشت: دشمن فکر می کرد به هیچ عنوان ایران نمی تواند و قدرت ندارد که خرمشهر را بازپس بگیرد و شهری که 34 روز تلاش کرده بودند برای گرفتنش، در عرض 48 ساعت سقوط می کند.

وی گفت: خرمشهر شهری بود که صدام به آن «محمره» می گفت و محمره یعنی کرکوک یعنی بغداد و بصره و گفت اینجا ناموس عرب است و باید آن را حفظ کنیم که اگر نکنید ناموستان را از دست داده اید.

مولایی افزود: در جایی گفته بود که اگر بتوانید خرمشهر را بگیرید من کلید بصره را می دهیم که البته نامرد این کلید را نداد و یکی از تحلیل گران غربی نیز گفت که اگر ایران بخواهد خرمشهر را بگیرد سخت ترین گردو را برای شکستن انتخاب کرده، یعنی یک عملیات بسیار سخت برای آزادی خرمشهر و دور از انتظار است.

وی گفت: عملیات بزرگ بیت المقدس رخ داد که به لطف خدا و همت و شجاعت رزمندگان و شهدا پیاده سازی آیات الهی بر روی زمین بود.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: زیرا از نظر تعداد و امکانات بسیار کمتر از دشمن بودیم و خرمشهر در سایه اتحاد و وحدت نیروهای مسلح آزادی اش اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: همانطور که امام (ره) گفتند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، که یکی از وجهه های آن همدلی نیروها بودند که دشمن قبل از آن به دنبال تفرقه بین نیروهای ایرانی بود.

آیین گلباران مزار شهدای امامزاده محمد (ع) حصارک کرج با حضور فرمانده سپاه استان البرز، جانشین نیروی انتظامی استان البرز و جمعی از پاسداران حریم ولایت برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س*
مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس در البرز گلباران شد 2