سه‌شنبه 10 مهر 1403

مساحت شهرک‌های صنعتی خصوصی اردبیل از 26 به 196 هکتار افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مساحت شهرک‌های صنعتی خصوصی اردبیل از 26 به 196 هکتار افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: تعداد شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی اردبیل در دولت تدبیر و امید از یک شهرک به مساحت 26 هکتار به 6 شهرک به مساحت 196 هکتار افزایش یافته است.

ارژنگ عزیزی روز شنبه در بازدید از شهرک صنعتی غیردولتی آرتا نمین سبز افزود: درخواست 7 شهرک صنعتی غیردولتی دیگر به مساحت 264 هکتار در دست بررسی است که در سال جاری نهایی شده و تعداد شهرک های صنعتی غیردولتی به 15 شهرک در استان خواهد رسید.

وی اظهار کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی غیردولتی در راستای بهبود فضای کسب و کار و برخورداری واحدهای تولیدی از مزایای شهرک‌های صنعتی به ویژه معافیت‌های مالیاتی بوده و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز نیز تا ابتدای شهرکها در تعهد دولت است.

او بیان کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان و به حداقل رساندن بروکراسی اداری مجوز شهرک آرتا نمین سبز در سال گذشته در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری در فاصله زمانی کمتر از یک هفته صادر شد.

وی با اشاره به اینکه جواز تاسیس خط تولید کاغذ از سنگ و لوازم آشپزخانه برای فاز اول طرح با 150 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 180 نفر اشتغال با فاصله کمتر از 2روز داده شد افزود: عملیات اجرایی این 2 طرح در مهرماه سال 98 آغاز شد که باتوجه به پیشرف فیزیکی طرح و آماده بودن ماشین آلات پیش‌بینی می شود بدون دریافت هیچگونه تسهیلات بانکی تا اواخر تابستان امسال هر 2 طرح به بهره‌برداری برسد.

*س_برچسب‌ها_س*