دوشنبه 9 مهر 1403

مسیر روستاهای گردشگری سردشت پاکسازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسیر روستاهای گردشگری سردشت پاکسازی شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: در حرکتی نمادین به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، مناطق گردشگری «بیوران» این شهرستان از وجود زباله و پسماند پاکسازی شد.

خالد بایزیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام دوستداران محیط زیست با همکاری و مشارکت کارکنان اداره حفاظت محیط زیست سردشت و تعدادی از اعضای انجمن بانوان این شهرستان از مسیر «بیوران» تا چشمه طبیعی و گردشگری «سه‌رچاوه‌ی رسول ئاغا» انجام شد.

وی بیان کرد: حاضران در این اقدام نمادین مسیر پنج کیلومتری این منطقه را به صورت پیاده پیموده و آن را از وجود هرگونه زباله پاکسازی کردند.

وی بیان کرد: تعدادی از بانوان مشارکت کننده در این اقدام زیست محیطی نیز با توزیع بروشورهایی در بین گردشگران و اهالی روستاهای این منطقه آنها را نسبت به حفاظت از محیط زیست آگاه ساختند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اظهار کرد: پاکسازی مناطق گردشگری این بخش که دارای مناظر زیبا و چشم‌نواز است یک حرکت آموزشی، فرهنگی و پاسداشت نعمت‌های الهی محسوب می‌شود.

بایزیدی افزود: روستای گردشگرپذیر بیوران دارای طبیعتی بکر است که در تمام فصل‌های سال به ویژه ایام تعطیل و روزهای بهاری پذیرای هزاران نفر گردشگر است که با توجه به وجود طبیعت زیبای این منطقه انتظار می‌رود مردم منطقه و گردشگران برای حفظ این زیبایی‌ها بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: زباله‌های جمع‌آوری شده از این منطقه گردشگری توسط حامیان محیط زیست به مرکز پسماند شهر سردشت منتقل شد.

سردشت با 90 هزار هکتار جنگل در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*