دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

با عزم جزمی که ساترا درخصوص برخورد با تولید آثار بدون مجوز و بی‌توجه به الزامات قانونی دارد، باید منتظر برخورد جدی با تولیدکنندگان این محتواهای غیرمجاز از طریق مراجع دارای صلاحیت باشیم.

ضرابی‌زاده در «گلستان یازدهم» روایتی انسانی، فارغ از کلیشه و شعار، از جنگ تحمیلی ارائه می‌دهد. این کتاب اخیراً با استقبال مردم به چاپ سی و پنجم رسیده است.

[سینما] در دستان کاسبانی است که تنها برای نوجوانان [محتوا] تولید می‌کنند و باعث شده‌اند که استودیوهای بزرگ سابق قرن بیستم مثل روشنفکران اومانیست بزرگ به نظر برسند.

آخرین اثر انتشارات دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران که با رویکردی دوگانه و در دو بخش به زیور طبع آراسته شده با حضور شخصیت‌های برجسته فرهنگی رونمایی می‌شود.

آیا حکم ممنوع الخروجی امضاکنندگان بیانیه‌های سیاسی و هتاکان صادر شده است؟

به بهانه حمایت از الگو قرار دادن سبک زندگی ایرانی، سریال‌های خارجی به حاشیه رفتند و شگفت‌آور اینکه سریال‌های ایرانی پخش‌شده هم نمی‌توانستند در گسترش سبک زندگی ایرانی موفق باشند.

حضرت آقا می‌فرمایند: کتابخوانی در سنین بنده که البته بنده چندین برابر جوان‌ها کتاب می‌خوانم غالباً تأثیرش به‌مراتب کم‌تر است از کتابخوانی در سنین جوان‌ها. آنچه که همیشه برای انسان می‌ماند، کتابخوانی در سنین پایین است.

در حالی که رأی دادگاه در شکایت جانی دپ از امبر هرد به اتهام افترا چند هفته ای است که اعلام شده، هنوز هم بحث بر سر این دادگاه و حکم آن داغ است.

آل پاچینو گفت «تیموتی شالامی» بازیگری فوق‌العاده است و می‌تواند به جای او دنباله فیلم «مخمصه2» را بازی کند.

شبکه سه برای ایام محرم و صفر تدارک ویژه‌ای کرده و قرار است آیین‌های عاشورایی نواحی و اقوام مختلف کشور و جهان اسلام را در ویژه برنامه «معلی» بازنمایی کند.

دقت و تأمل در شیوه اجرای برنامه‌هایی چون «مهمونی» و «شهرک کلیله و دمنه» نه تنها تردید بلکه این یقین را ایجاد می‌کند که باید کارکردها و اهداف دیگری از این برنامه‌های پر سروصدا موردنظر طراحان و مجریان آن باشد.

وقتی کمدی نتواند نقش کارکردی خود را به‌درستی ایفا کند و به لودگی متمایل باشد، تمرکز اصلی فقط به گرفتن خنده از مخاطب تمایل می‌یابد، آن‌هم برای مخاطبی که در فشارهای اضطرابی ناشی از رخدادهای اجتماعی و کژتابی‌های زندگی و پستی و بلندی‌های آن قرار دارد و به‌دنبال مسکنی است که موقتاً از زیر فشار اضطراب درونی و نشأت گرفته از استرس‌های بیرونی رها باشد.

استان گفتن و شنیدن که همیشه کیف خودش را دارد اما این حس‌وحال در مورد داستان دیدن هم صدق می‌کند؛ اتفاقی که تلویزیون ید طولایی در ساخت و تعریف آنها دارد.

در همین دور و اطراف ما یک صنعت سرگرمی عظیم وجود دارد که به آن درام‌های عربی یا از آنجا که نقطه کانونی انتشارش در ماه رمضان است، درام‌های رمضانی می‌گویند. حتی تعداد قابل‌توجهی از این مجموعه‌ها را نمی‌توان یافت که در ایران با زیرنویس فارسی در اختیار کاربران باشد؛ چه رسد به اینکه از جزئیات آن کسی خبر داشته باشد.

مرتضی رزاق کریمی تهیه‌کننده سریال «بی‌نشان» از پایان تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی خبر داد.

ساترا در نامه‌ای که 24 اردیبهشت به علی سرتیپی، مدیرعامل فیلم‌نت فرستاده از بازبینی تدوین اولیه پنج قسمت اول این سریال و مخالفت با صدور پروانه انتشار آن خبر داده است.