دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بیمارستان محل بستری خانم «کونیکو یاماتمور» (سبا بابایی) تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس عیادت و برای وی آرزوی سلامتی کرد.

رییس سازمان حج و زیارت از عزیمت بیش از 9 هزار نفر از زائران ایرانی به سرزمین وحی تا عصر امروز - جمعه 27 خردادماه 1401- خبر داد.

آخرین ساخته بهروز شعیبی تبدیل به دستمایه‌ای فرهنگی برای پاسخ دادن به «عنکبوت» نامقدسی است که در جشنواره کن آنرا برجسته کردند.

اولین قسمت از برنامه «پرونده های پنهان» نگاهی دارد بر پیشامد بازداشت توجیه‌ناپذیر مرضیه هاشمی در فرودگاه سنت لوئیز آمریکا در اولین ماه از سال 2019 میلادی. رخدادی در بطن سرزمینی که مدعی داشتن آزادی بیان و دفاع از حقوق بشر است.

فرجی حتماً فصل هفتم سریال پایتخت در کار است و ان‌شاءالله اتفاق می‌افتد. منتها به جای اینکه افراد بروند در رسانه‌ها راجع به هم گفت‌وگو کنند چقدر خوب است بنشینند در کنار هم گفت‌وگو کنند.

امداد فی نفسه سکولار نیست و قرآن و روایات، امداد را مهم شمرده‌اند و بخشی از دین، امداد است ولو این امداد با انگیزه انسانی رخ دهد گرچه اگر با انگیزه ایمانی باشد سطح کمال فعل بالاتر است.

«برق‌بازی» سرگرمی عجیبی بود که ناصرالدین قاجار اختراع کرد؛ با خاموش‌کردن برق کاخ قاجاری و اعلام آزادی رفتاری کامل. چنین بازی عجیبی حتماً نتایج جالبی هم داشته و البته «تاج‌السلطنه» روایت کرده که این بازی، هدف و منظوری هم داشته است.

غم‌انگیزترین جلسه‌ای که داشتم جلسه با سینماداران بود. مسئول سینما قدس گفته بود اجازه دهید اینجا را تبدیل به سرویس بهداشتی کنم و ثابت کرده بود با این کار درآمدش بیشتر است.

فاطمه محمدی: هناس در یک قاعده سینمایی و با پردازش درست زنی را نشان داده که از یک عشق و تعلق خاطر عمیق عبور می کند و پس از آن ما مواجهیم با زنی که یک دنیا را می سازد.

جولی در 22 مارس در شهر رم از محل نگهداری کودکان اوکراینی دیدار کرد و در بخشی از تصاویری که از دیدار او با کودکان بیمار اوکراینی منتشر شد، برخی نمادها و نشانه‌ها به شدت جلب توجه می‌کرد.