دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

وقتی جوان و نوجوان ایرانی، سینما و نمایش خانگی را می‌بیند قطعاً با شخصیت اصلی همذات‌پنداری می‌کند و نتیجه‌اش می‌شود ریختن شرنگ خشونت در کام جامعه و بالا رفتن آمار خفت‌گیری، قداره‌کشی و احساس سرخوشی و به اصطلاح گنده بودن برای مخاطبان همین آثار.

وزیر ارشاد گفت: اجرای سرود «سلام فرمانده» اجتماعات چند ده هزارنفری در سراسر کشور و چندصد هزارنفری در برخی شهرهای بزرگ، اوج اقتدار فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را به رخ بکشد.

شنیده شده، پس از تاکیدات رهبر انقلاب بر وجوب فعالیت فعالان رسانه ای در امر تبیین دستاوردهای نظام، سیدمحمود رضوی مشاور فرهنگی هنری رییس مجلس با هدف راه اندازی یک مجموعه هنری از سمت خود کناره گیری کرد.

مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی گفت: هر هنرمند و نویسنده لااقل در طول عمرش باید یک اثر هنری و ادبی با موضوع پیامبر اعظم تولید کند و پرداختن به این‌ها بیشتر از ظرفیت دفتر نشر فرهنگ اسلامی است

فیلم برادران لیلا بدون دریافت پروانه، به کن رفت اما این همه ماجرا نبود. مسؤولان سازمان سینمایی، به‌صراحت درباره این‌که این فیلم برای ارسال به کن روندهای قانونی را طی نکرده است.

وحید آقاپور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون شامگاه دوشنبه 23 خرداد در پی درگیری با 2 خفت‌گیر در بزرگراه همت از ناحیه شانه چاقو خورد و موتورسیکلت وی نیز به سرقت رفت.

معاون سیاسی سازمان صداوسیما درباره حذف برخی برندهای خبری از شبکه‌های سیما و همچنین تعطیلی چند برنامه مطرح در شبکه خبر به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در حالی که در ماه‌های گذشته سمیه میرشمسی دستیار و برنامه ریز سینما روایت‌هایی از آزار فرهاد اصلانی را منتشر کرده بود، این بازیگر از او به دلیل اتهام شکایت کرد.

فراستی منتقد سینما، خطاب به سعید روستایی کارگردان فیلم «برادران لیلا» برنده جایزه جشنواره کن گفت: جایزه تو یک قران ارزش ندارد آن را به مردم آبادان تقدیم نکن چیز عزیزی به آنها بده اگر داری اگر ندارد.

خالق «مستر بین» (Mr Bean) می‌گوید این شخصیت یک «آنارشیست خودشیفته و خودرأی» است.

مجری برنامه «ورزش و مردم» گفت: سینما امکان یک زندگی متفاوت است و تجربه دنیای پر زرق و برق از یک زندگی دیگر، موازی با آنچه را که تصور می‌کنیم، برای ما به‌وجود می‌آورد.

ادریس از مدت‌ها قبل در حال مذاکره است تا در دوران جدید داستان «جیمز باند» نقشی بازی کند و سال گذشته برای یک نقش ضدقهرمان بررسی شده بود.

ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما با انتقاد شدید از سیاسی کاری برخی دست اندرکاران سینما گفت: بنده با صراحت اعلام می کنم تنظیم کنندگان بیانیه برای تحریک نیروهای نظامی و امنیتی نامرد و بی

کتاب «فقه و امنیت (امنیت پژوهی در تراث فقه شیعه)» اثر محمداسماعیل نباتیان به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در 515 صفحه منتشر شد.