دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: تولید آثار انیمیشن در مرکز گسترش با تأمین بودجه بیشتر شکل می‌گیرد و اولویتمان در حمایت‌ها «کشف استعداد» است.

خانه کاریکاتور ایران نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «کن از نمای نزدیک» را در بلوار کشاورز، ایوان انتظار و پردیس ملت برپا می‌کند.

تماشای فیلم موقعیت مهدی برای اهل دل، همچون شرکت در مجلس روضه است. هادی حجازی‌فر را اگر چشم نزنند، فیلم‌های بهتری خواهد ساخت. او از عهده کارگردانی این فیلم، به‌خوبی برآمده است.

در آستانه به پایان رسیدنِ‌فصل سومِ «عصر جدید»، تبلیغات برنامه استعدادیابی جدیدی به نام «قهرمان» آغاز شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر را منصوب کرد.

در یکی از مسموم‌ترین انیمیشن‌های سه دهه‌ی اخیر، «شرکت هیولاها» در قالبی کودکانه و ظاهرا طنز، به صراحت ماجرای صنعت استحصال «ترس» از کودکان معصوم به تصویر کشیده شده که شباهت آشکاری به دکتر اسلیپ دارد.

سرود سلام فرمانده به زبان لری وبا صدای حاج علی جهان‌آرا منتشر شد.

بسیاری از فعالیت های سلبریتی هایی که دست به وطن فروشی می زنند با اهداف مالی، دیده شدن در سطح دنیا، تهیه خوراک برای غرب، گوش بفرمانی صهیونیسم جهانی و سیاه نمایی جامعه ایران است.

وزیر فرهنگ در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی را تسلیت گفت.

نوجوانان تهرانی، سرود و نماهنگ «ای جان آبادان» را به خانواده های داغدار حادثه ریزش ساختمان «متروپل» تقدیم کردند.

افشین علاء شاعر اصلاح‌طلب کشورمان در تازه‌ترین سروده خود از دلسوزی آمریکا و غرب برای داغدیدگان آبادان، ابراز شگفتی کرده است.

تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با عنوان «موبه‌مو» همزمان با سی‌وسومین سالگرد ارتحال امام‌خمینی (ره) منتشر می‌شود.

نخستین شماره از نشریه «آینگی: مجله کتاب و ادبیات» ویژه امام خمینی (ره) منتشر شد.