دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

جنبش «می‌تو ایران» که علیه تجاوز و آزار زنان سینماگر راه افتاد، در روزهای اخیر با انتقاداتی مواجه شده است.

مهدی صباغی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون که از مدتی پیش در بیمارستان بستری شده بود صبح امروز درگذشت.

همزمان با فرا رسیدن روزهای 14 و 15 خرداد ماه، «به جرم خمینیست» و دو مستند دیگر از شبکه افق پخش می‌شود.

رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که کار تولید نسخه عربی سرود «سلام فرمانده» در این کشور آغاز شده و تا چند روز دیگر این کار به پایان خواهد رسید و در این کشور اجرا خواهد شد.

با توجه به موضع‌گیری صریح وزیر ارشاد و ریاست سازمان سینمایی در مورد جشنواره کن، هر تصمیم‌گیری درباره جمعیت بیانیه‌نویسان سینمایی در حیطه وزارت ارشاد و نهاد نظارتی ساترا باید بررسی شود.

محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد سعودی، یک تهیه‌کننده و تاجر سعودی به نام «محمد الترکی» را مسئول کرده تا جایی برای صنایع فیلم‌سازی عربستان در جهان باز کند؛ بلکه سابقه هولناک حقوق بشری این کشور کمی کم‌رنگ شود.

مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر با حضور فارسی آموزان پاکستانی دوره جدید زبان و ادبیات فارسی به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سال 1350 شمسی که پهلوی دوم «گران‌ترین جشن تاریخ» را در ایران برپا کرد و به‌قول پیشخدمت‌های خارجی مراسم، بودجه 2 سال سوئیس را در 2 روز خرج کرد در روستاهای ایران چه خبر بود؟ به گزارش یک آمریکایی، کودکان از گرسنگی علف‌خواری می‌کردند.

معاون نهاد ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دختر ایرانی نه آن دختر عنکبوتی است که غرق در منجلاب نا پاکی‌ها است بلکه نمونه صداقت، پاکی و عفت است.

سرود «سلام فرمانده» توسط کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی در جوار حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها سوریه اجرا شد.

سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و نامگذاری آن به نام روز دختر، حامل پیام های ارزشمندی برای تمام دختران ایرانی است.

یک منبع امنیتی عراقی امروز چهارشنبه اعلام کرد: آتش سوزی در داخل هتلی در نزدیکی حرم حضرت عباس (ع) رخ داد که آتش نشانان آنرا مهار کردند.