پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

فرهنگی وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم «برادران لیلا» بدون دریافت مجوز اکران به جشنواره کن رفت و عوامل آن به دلیل عدم رعایت قانون مشمول ضوابط تنبیهی می‌شوند.

تهیه‌کننده‌ها و کارگردان‌ها بخواهند کار را با لابی پیش ببرند، به عنوان کوچک‌ترین عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و نمایندگان محترم عرض می‌کنم، ما زیر بار قانون‌شکنی و دور زدن قانون در حوزه سینما نمی‌رویم.

اکبر عبدی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون می‌گوید: در خارج از ایران به فیلم‌هایی جایزه می‌دهند که درباره بدبختی و بیچارگی ایرانی‌ها باشد.

ظهیرالدوله تا حدود چهل زن به عقد خود درآورده و روابط قابل توجهی با انگلیسی ها برقرار نمود و سیاستهای ابلاغی آنها را آشکار و پنهان تعقیب نمود. یکی از دستاوردهای مهم سرگور اوزلی جذب ظهیرالدوله بود.

مهدی نقویان مدیرعامل موسسه شهید آوینی از انتشار پرونده واقعی جیسون رضاییان براساس خاطرات بازجوی او در یک کتاب خبر داد. او هم‌چنین جزئیات سریال‌های جدید این موسسه را تشریح کرد.

با افزایش هزینه حج تمتع از سوی سعودی‌ها، سازمان حج و زیا ت طی اطلاعیه‌ای از زائران خواست که نسبت به تکمیل هزینه حج 1401 اقدام کنند.

سازمان سینمایی پس از 14 سال یک تصمیم قاطعانه گرفته است تا در مقابل سینماگرانی که این نهاد ناظر حاکمیتی را نادیده می‌گیرند یک تصمیم درست اتخاذ کند و بایگانی کردن برادران لیلا تصمیم هوشمندانه‌ای است.

مدیرعامل موسسه اندیشه شهید آوینی از ساخت فصل سوم سریال گاندو خبر داد و گفت: 8 سریال و 2 فیلم سینمایی در دست تولید داریم.

ترانه علیدوستی 2 دهه است با امکاناتی که جمهوری اسلامی ایران برایش فراهم آورده و شهرتی که از سینمای ایران کسب کرده است، در رفاه زندگی می‌کند اما وقتی پایش به جشنواره‌های خارجی می‌رسد، نمکدان می‌شکند و لب به دروغ می‌گشاید.

خندوانه‌ای‌ها با اعلامِ رامبد جوان ماسک‌هایشان را برداشتند و جزو اولین برنامه‌هایی شدند که تماشاگر حاضر در استودیو دیگر ماسک ندارد.

همه چیز شبیه یک بازی بزرگ و کاملا هماهنگ شده است. همه نقش‌ها پیشاپیش تقسیم شده و هرکس قرار است در زمان مناسب نقش خود را بازی کند و صحنه را ترک کند. به عبارت، روشن‌تر آنها مجبورند از یک سنت غربی حاکم براین جشنواره ها تبعیت کنند و این رمز موفقیت مستمر و پیوسته در این محافل است.

در پی انتشار بدون مجوز بعضی سریال‌های فیلیمو و نماوا مدر این دو پلتفرم که بعضی بدون بازبینی به انتشار رسیدند،، ساترا در فضای مجازی با این دو پلتفرم برخورد می‌کند.