چهارشنبه 18 مهر 1403

مشکلات صنوف مازندران، فصلی بررسی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مشکلات صنوف مازندران، فصلی بررسی می‌شود

ساری - ایرنا - عضو هیات نمایندگان مازندران در اتاق اصناف ایران از تشکیل کمیته ویژه و مختص اصناف مازندران خبر داد و گفت: این کمیته در هر فصل جلسه‌ای با حضور معاون امور اقتصادی استاندار برگزار می‌کند تا مشکلات صنوف مطرح تا راهکارهای موردنیاز ارائه شود.

روسای اتحادیه های اصناف شهرستان های مازندران به همراه مدیران کل تامین اجتماعی، صنعت، مالیات، شهرک های صنعتی و نماینده بانکهای استان روز گذشته در جلسه ای با ریاست استاندار مازندران شرکت کردند و خواسته ها و مطالبات این بخش از حوزه اقتصاد استان مطرح شد.

عباس رمدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کرونا باعث شد تا جلسه ای پیرامون مشکلات صنوف مازندران با استاندار برگزار شود تا نمایندگان اصناف شهرستان ها مشکلات خود را بیان بکنند.

وی ادامه داد: در این جلسه استاندار مازندران تشکیل کمیته اصناف و بازاریان به دبیری معاون اقتصادی را دستور داد که در این کمیته روسای اتاق اصناف شهرستان ها و نمایندگان اصناف مازندران در کشور عضوهستند.

نایب رییس اتاق اصناف مرکز مازندران اضافه کرد: اعضای این کمیته موظف هستند مسائل اصناف استان را رصد کرده تا در جلسه فصلی که با حضور معاون استاندار برگزار می شود ارائه بکنند.

وی با اشاره به اینکه 190 هزار واحد صنفی در مازندران وجود دارد گفت: تاکنون رفع مسائل و مشکلاتی که صنوف با آن درگیر بودند از روی روابط با مدیران و مسولان گره گشایی که گاها برای رفع آنها زمان زیادی می بایست صرف می شد.

رمدانی افزود: اما اکنون و با تشکیل کارگروه مختص اصناف مازندران مسائل به صورت مستقیم به مسولان منتقل می شود و با اتخاذ تصمیمات قانونی ملزم به اجرا می باشد.

وی در خصوص تصمیم‌گیری برای فعالیت صنوف پرخطر مازندران نیز گفت: در جلسه روز گذشته استاندار با اصناف این مساله مطرح شد که تصمیم‌گیری در این‌خصوص به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا وابسته شد.

رمدانی همچنین از تهیه بانک اطلاعاتی اصناف و میزان‌خسارت واحدهای صنفی مازندران در دوران کرونا خبر داد و گفت: براساس اطلاعات این بانک اطلاعاتی مزایا و خدمات ملی که قرار است به صنوف پرداخت شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*