یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

مشکلی در تامین و توزیع تخم مرغ وجود ندارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مشکلی در تامین و توزیع تخم مرغ وجود ندارد

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ماهانه حدود 105 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، گفت: مشکلی در تامین و توزیع تخم مرغ مورد نیاز مردم نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صدا و سیما، مسعود امراللهی افزود: حدود هزار و 500 واحد مرغداری در کل کشور وظیفه تأمین تخم مرغ مورد نیاز کشور را به عهده دارند که ماهانه حدود 100 تا 105 هزار تن تخم مرغ تولید و روانه بازار می‌شود که حدود 4 تا 5 هزار تن بیشتر از میزان مورد نیاز بازار است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون نرخ هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله درب مرغداری 39 هزار و 500 تومان و برای مصرف‌کننده 47 هزار و 200 تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه از این پس معیار عرضه تخم‌مرغ وزن شانه است، افزود: قیمت هر شانه تخم‌مرغ 1800 گرمی، حدود 84 هزار تومان است.

امراللهی گفت: خرده فروشی‌های سطح شهر باید تخم‌مرغ را بر اساس نرخ اعلامی، هر کیلوگرم 47 هزار و 200 تومان عرضه کنند و فروش بالاتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به طرح نظارتی بر بازار تخم‌مرغ گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی به سامانه 124 اطلاع دهند تا بازرسان در سریع‌ترین زمان به موضوع رسیدگی کنند.