دوشنبه 9 مهر 1403

معاون استاندار: اماکن اسکان اضطراری تهران مجهز به زیرساخت‌های لازم نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار: اماکن اسکان اضطراری تهران مجهز به زیرساخت‌های لازم نیست

تهران - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: اماکن پیش بینی شده برای اسکان اضطراری در این استان باید به زیر ساخت‌های لازم مجهز باشند در حالیکه هم اکنون اینگونه نیست.

به گزارش ایرنا، محمد تقی زاده روز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان تهران تاکید کرد: اینکه شهرداری ادعا می کند که پارک یا سالن ورزشی ها را به عنوان اماکن اسکان اضطراری در نظر گرفته است، قابل قبول نیست، چون این اماکن باید از زیرساخت‌های لازم برخوردار باشند.

وی یادآورشد: از سوی دیگر، تمامی سوله‌های ورزشی پیش بینی شده و مد نظر شهرداری، هم اکنون آماده حضور مردم نیستند و خالی بوده یا تجهیزات بازی و ورزش در آنها قرار دارد.

تقی زاده اظهارداشت: اینکه شهرداری اعلام می کند که نرم افزار شهر آماده را تدارک دیده، باید متوجه بود که در صورت وقوع حادثه ای، نمی توان مردم را بدون برنامه به اماکن پیش بینی شده همچون سوله های ورزشی هدایت کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: از شهرداری انتظار می رود تا در کنار نرم افزار شهر آماده، نرم افزار شهروند آماده را نیز مهیا و میزان آمادگی مردم را به این طریق ارتقا دهد و ارزیابی کند. وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که شهرداری در بحث تاب آوری شهری اقدامات موثر و واکنش مثبتی انجام دهد و برنامه ریزی های خود در این زمینه را به مدیریت بحران استان ارائه کند.

تقی زاده ادامه داد: یکی از نقاط نگران کننده برای ما، محل اتصالات شبکه گاز، آب و برق است که هم اکنون اطلاعات 200 نقطه در اختیار دستگاه ها قرار دارد تا بتوانند اقدامات به موقع و لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: شبکه انتقال آب برای ما واقعا جای نگرانی دارد و باید کنترل لازم بر روی آن انجام شود، چون بخشی از این شبکه فرسوده و غیر قابل اطمینان هستند.

زلزله ای به بزرگی 5.1 در مقیاس ریشتر بامداد روز 19 اردیبهشت با منشا گسل مشا تهران را لرزاند و پس از آن نیز پس لرزه هایی با شدت پایین تر به ثبت رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*