جمعه 13 مهر 1403

معاون استاندار ایلام: بستر کتابخوانی دیجیتال در استان فراهم شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون استاندار ایلام: بستر کتابخوانی دیجیتال در استان فراهم شود

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام از متولیان کتابخانه های عمومی استان خواست که بسترها و زیرساخت های لازم جهت کتابخوانی دیجیتال در این استان را بیش از پیش فراهم کنند.

محمد نوذری شامگاه دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: با توجه به روند پیشرفت تکنولوژی باید با فراهم کردن زمینه گسترش کتابخوانی دیجیتال مردم بیش از پیش به سمت کتابخوانی و مطالعه ترغیب شوند.

وی همچنین با ذکر اینکه فرمانداران متولیان اصلی حوزه های زیرساختی در شهرستانها هستند افزود: چنانچه تجهیز، ساخت، برنامه ها و طرح های در دست اجرا در حوزه کتابخانه های شهرستان ها در تعامل با فرمانداران صورت گیرد بدون شک می تواند اثر بخش باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام یادآور شد: همه باید در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان تلاش کنیم چرا که مطالعه و کتابخانی موضوعی گسترده، مردمی و فرا سازمانی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه بهترین راه برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان توجه به بخش کودک و نوجوان است، گفت: در برنامه این اداره کل تامین اعتبار جهت تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی با محوریت بخش کودک در اولویت قرار دارد.

سمیه حیدری بر لزوم تجهیز سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سردار قاسم سلیمانی محله بانبرز از مناطق حاشیه شهر تاکید کرد و افزود: توسعه کتابخانه ها در مناطق حاشیه در دستور کار این نهاد قرار دارد.

وی اضافه کرد: در استان ایلام بیش از 22 هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی هستند که بیشترین عضو بین رده سنی 30 تا 60 سال و کمترین عضو نیز رده سنی 60 الی 75 سال است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی ایلام با بیان اینکه کتابخانه های استان نباید تنها مکانی برای امانات کتاب و حضور یک عضو در آن باشد، اضافه کرد: برنامه های این اداره کل در سال جدید توسعه کیفی و ارتقا فرهنگ کتابخوانی در کلیه نقاط استان است.

حیدری در ادامه بر لزوم توسعه کیفی کتابخانه های استان تاکید کرد و از کلیه ادارات و سازمان های استان خواست با توجه به کمبود منابع در کتابخانه های عمومی استان در زمینه تجهیز این مراکز همکاری لازم داشته باشند.

به گفته وی، بیشترین منابع کتابخانه عمومی مربوط به ادبیات و کمترین منابع نیز مربوط به زبان انگلیسی است.

از مجموع 51 کتابخانه استان هفت کتابخانه مشارکتی در ادارات فعال است.

*س_برچسب‌ها_س*