شنبه 7 مهر 1403

معاون دانشگاه پزشکی بوشهر: ادامه بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی کرونا را از کنترل خارج می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون دانشگاه پزشکی بوشهر: ادامه بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی کرونا را از کنترل خارج می‌کند

بوشهر - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر گفت: در صورت ادامه بی توجهی مردم این استان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کنترل شیوع ویروس کرونا از دست ما خارج می‌شود و اتفاق‌های بعدی غیر قابل پیش بینی است.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان سه شنبه شب به رسانه اعلام کرد: در این شرایط که مراکز بهداشتی در استان بوشهر یکی پس از دیگری به علت ابتلای کارکنان آنها به ویروس کرونا تعطیل می‌شوند و ما روزانه از همکاری شمار زیادی از نیروها محروم می‌شویم، باعث نگرانی برای ادامه ارائه خدمت به مردم می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: بطور جدی انتظار داریم که فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود چون اگر این‌گونه ادامه دهیم کنترل از دست ما خارج می شود و نمی‌توانم حدس بزنم که بعد از آن چه اتفاقی ممکن است رخ دهد.

خواجه‌ئیان با اشاره به محدودیت‌های نیروی و امکاناتی بهداشت و درمان استان بوشهر در مقابله با کرونا از مردم خواست با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مجموعه بهداشت و درمان را یاری کنند.

وی بیان کرد: از تمام بضاعتمان استفاده کردیم، شاید مردم از خیلی کارهایی که انجام شد اطلاع نداشته باشد، اما نیروهای بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تمام ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل و غیر تعطیل یک لحظه استراحت ندارند، و نمی‌توانند به خانواده‌هایشان برسند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: شبانه روز در حال تدارک هستیم که چیزی کم نیاید، کیت تمام نشود و محیط کشت و سوآب کافی باشد.

خواجه‌ئیان افزود: یک ریل پی سی آر برای افزایش آزمایش‌ها بتازگی در بوشهر راه‌اندازی شده‌است و امیدوارم این آزمایشگاه‌ها در شهرستان‌های دیگر نیز ایجاد تا به نمونه‌گیری تست کرونا در این استان کمک شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*