جمعه 7 اردیبهشت 1403

معاون وزیر علوم: 10 دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون وزیر علوم: 10 دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در کشور راه‌اندازی می‌شود

یزد - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از راه‌اندازی 10 دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در استانهای مختلف کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی خیرالدین روز سه‌شنبه در آیین افتتاح کارخانه نوآوری درخشان یزد افزود: در ایجاد این مراکز ضمن شناسایی نیروهای توانمند و خلاق در حوزه فناوری و نوآوری، حمایت از آنها صورت می گیرد و به عنوان الگویی در سایر حوزه ها مورد توجه قرار می گیرند.

وی اظهار کرد: با ایجاد این مراکز علاوه بر ساماندهی فعالیت های نوآورانه و حمایت از آنها می توان نسبت به انسجام بخشی فعالیت های مبتکرانه اقدام کرد.

خیرالدین افزود: در استان یزد هم تفاهم نامه ای در زمینه راه اندازی دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی منعقد و راه اندازی این مرکز در دستور کار قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به ایجاد اولین پردیس دانشگاهی در دانشگاه یزد اظهار داشت: در این رابطه 25 هکتار از زمین‌های دانشگاه یزد برای راه اندازی این پردیس و استقرار واحدهای فناور با مشارکت پارک فناوری یزد واگذار شده است.

کارخانه نوآوری استان یزد در عرصه‌ای به مساحت 17 هزار متر مربع در قالب 2 سوله سه و چهار هزار متر مربعی در محل کارخانه متروکه نخ‌ریسی درخشان افتتاح شده است که عملیات مرمت، آماده‌سازی و تکمیل فضاهای این کارخانه، به 2 فاز اصلی تقسیم شده که در فاز اول، فضایی در حدود چهار هزار مترمربع برای استقرار شتاب‌دهنده‌ها و تیم‌ها در فضای کار اشتراکی ایجاد شده است.

این پروژه با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، استانداری یزد و پارک علم و فناوری یزد به ثمر نشسته و عملیات اجرایی آن بر عهده سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری یزد به عنوان توسعه‌دهنده فضای نوآوری است.

تسهیلات پرداختی صندوق نوآوری برای احیاء کارخانه نوآوری درخشان یزد 10 میلیارد تومان بوده است که 9 میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات توسعه فضاهای نوآوری طی سه مرحله به این طرح اختصاص یافته است.

برچسب‌ها