جمعه 7 اردیبهشت 1403

25 معدن غیر فعال گیلان تعیین تکلیف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
25 معدن غیر فعال گیلان تعیین تکلیف شد

رشت - ایرنا - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به 45 معدن فعال در استان گفت: در این میان 40 معدن غیر فعال هم در استان وجود دارد که از سال گذشته تاکنون 25 مورد از این معادن غیر فعال در شورای معادن استان تعیین تکلیف شده است.

منوچهر صدفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به افرادی که این معادن به آنها واگذار شده بود، طی چندین مرحله تذکر و اخطار داده شد تا هر چه سریعتر نسبت به فعال سازی این معادن اقدام کنند و به آنها مهلتی نیز داده شده بود.

وی توضیح داد: از افرادی که متعهد می شوند نسبت به فعال سازی این معادن اقدام کنند، تعهد نامه محضری گرفته می شود و در صورتی که در فرصت تعیین شده این معادن را فعال نکردند، آن را به مزایده می گذاریم که در مورد این معادن اینگونه شد.

وی عنوان کرد: بر همین اساس در آذر ماه سال جاری تعدادی از معادنی که فعال نیستند و موافقت منابع طبیعی را داشته باشند به مزایده گذاشته می شوند تا افراد جدید که در مزایده پذیرفته می شوند نسبت به فعال سازی این معادن اقدام کنند.

وی گفت: در حال حاضر علاوه بر این 25 معدن، 15 واحد معدنی دیگر نیز درحال تعیین تکلیف شدن در جلسات آتی شورای معادن می باشد.

صدفی با اشاره به میزان تولید 45 معدن فعال استان بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون؛ حدود پنج میلیون تن تولید مواد معدنی از معادن استان برداشت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی نداشته است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان سنگ آهن، تراورتن، سرب، روی، میکا، سنگ لاشه و واریزه کوهی را از جمله تولیدات معدنی استان گیلان عنوان کرد.

گیلان به دلیل وجود جنگل های انبوه هیرکانی و حفظ انفال و منابع طبیعی برای برداشت معادن با محدودیت هایی روبرو است.

*س_برچسب‌ها_س*