جمعه 10 فروردین 1403

معرفی کامل کراس‌اوور کوچک هیوندای کاسپر + عکس

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
معرفی کامل کراس‌اوور کوچک هیوندای کاسپر + عکس

هیوندای دو هفته پیش اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور جدید خود بنام کاسپر را منتشر کرد و حالا اطلاعات و مشخصات کامل آن مثل قیمت را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

به گزارش مشرق، هیوندای دو هفته پیش اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور جدید خود بنام کاسپر را منتشر کرد و حالا اطلاعات و مشخصات کامل آن مثل قیمت را در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. هرچند کاسپر تنها 3,595 میلی‌متر طول، 1,595 میلی‌متر عرض و 1,575 میلی‌متر ارتفاع دارد اما از کابین چهارنفره بسیار جاداری با ویژگی‌های کاربردی فراوان و تکنولوژی‌های مدرن برخوردار است. هردو صندلی جلوی این خودرو می‌توانند تا شوند که این ویژگی در ترکیب با صندلی‌های تاشوی عقب می‌تواند کابین را به مکانی برای خواب تبدیل کند. به گفته هیوندای، این برای اولین بار در دنیا است که صندلی راننده یک خودرو قابلیت تا شدن دارد. علاوه بر این، صندلی‌های عقب را هم می‌توان تا 160 میلی‌متر به سمت جلو یا عقب کشید و به فضای پا یا فضای صندوق بار اضافه کرد. هنگامی‌که صندلی‌های عقب در جلوترین حالت باشند، حجم صندوق بار 300 لیتر خواهد بود. تکنولوژی‌های کاسپر نیز برای این کلاس قابل‌توجه است خصوصا در بالاترین تیپ که به نمایشگر 8 اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی - سرگرمی با ناوبری، تشخیص صدا و اپل کارپلی، صفحه آمپر دیجیتالی 4.2 اینچی و سیستم صوتی با شش بلندگو مجهز است. همچنین طراحان هیوندای با استفاده از رنگ‌های متنوع در داخل خودرو، کابین این کراس‌اوور کوچک را به مکان دلپذیری برای صرف وقت تبدیل کرده‌اند. هرچند کاسپر یک کراس‌اوور کوچک و ارزان‌قیمت است اما از سیستم‌ها و تکنولوژی‌های ایمنی زیادی بهره می‌برد که ازجمله آن‌ها می‌توان به دستیار جلوگیری از برخورد جلو و دستیار حفظ حرکت میان خطوط به‌صورت استاندارد اشاره کرد. در تیپ‌های بالاتر کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور هم به این موارد اضافه می‌شود. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد به هفت ایربگ نیز مجهز است که شامل یک ایربگ بین راننده و سرنشین جلو می‌شود.

کاسپر در بازار داخلی کره جنوبی با دو پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر عرضه می‌شود که اولی تنفس طبیعی با 75 اسب بخار قدرت و دومی توربو با 100 اسب بخار قدرت است. هردو موتور به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک متصل می‌شوند که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این خودرو همچنین در کنار شیفتر دنده به انتخاب‌گری برای حالات رانندگی مختلف مثل برفی، ماسه‌ای و گلی هم مجهز است که موجب کشش بهتر می‌شود. کاسپر در سه تیپ مختلف به نام‌های اسمارت، مدرن و اینسپریشن به بازار عرضه می‌شود و هیوندای آن‌را ارزان‌ترین کراس‌اوور خود می‌داند. قیمت تیپ پایه اسمارت از 13.8 میلیون وون معادل 12 هزار دلار، تیپ میانی مدرن از 15.9 میلیون وون معادل 13,600 دلار و تیپ بالا رده اینسپریشن از 18.7 میلیون وون معادل 16 هزار دلار آغاز می‌شود که به میزان قابل‌توجهی از کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت هیوندای یعنی بایون، کرتا، ونی و کنا ارزان‌تر است. آپشن‌های سفارشی این خودرو هم شامل سانروف با قیمت 340 دلار و کیت بدنه اکتیو با قیمت 800 دلار می‌شود. هیوندای پذیرش سفارشات خرید برای کاسپر را از 14 سپتامبر در کره جنوبی آغاز کرده و در اولین روز برای آن حدود 19 هزار رزرو خرید دریافت شده است. این بالاترین میزان رزرو برای یک محصول غیر الکتریکی هیوندای محسوب می‌شود.

منبع: پدال

معرفی کامل کراس‌اوور کوچک هیوندای کاسپر + عکس 2