پنج‌شنبه 19 مهر 1403

معضلات صنعت چای و برنج محور ویژه جشنواره ابوذر گیلان شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معضلات صنعت چای و برنج محور ویژه جشنواره ابوذر گیلان شد

رشت - ایرنا - معضلات صنعت چای و برنج محور ویژه و بومی ششمین جشنواره ابوذر گیلان شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در خصوص ششمین جشنواره ابوذر گیلان اظهار داشت: این جشنواره در 10 محور و یک محور بومی برگزار می شود که محور بومی آن، ویژه چای و برنج است.

سرهنگ پاسدار پارسا افزود: جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، بصیرت و دشمن شناسی، مبارزه با تروریسم و خروج آمریکا از منطقه، مبارزه با آسیب های اجتماعی، مسایل و مشکلات صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، کرونا و کمک مومنانه، 40 سالگی دفاع مقدس، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه های اقدامی آن و همچنین امید آفرینی 10 محور ششمین جشنواره رسانه ابوذر است.

وی ادامه داد: البته یک محور بومی نیز امسال به جشنواره افزوده شده که به دلیل دغدغه های موجود در تولیدات برنج و چای و همچنین با توجه به اینکه گیلان بزرگترین تولید کننده چای و برنج کشور محسوب می شود یک محور بومی نیز با محوریت چای و برنج به این جشنواره افزوده شده است.

وی بیان کرد: خبرنگاران، عکاسان و سایر فعالان عرصه رسانه و اصحاب رسانه استان گیلان می توانند تولیدات خود را در خصوص محورهای ارایه شده تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا در ششمین جشنواره ابوذر گیلان شرکت کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان اضافه کرد: اصحاب رسانه گیلان می توانند در بخش های تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، اینوگرافی، یادداشت، عکس، کاریکاتور، مقاله، فیلم کوتاه و موشن گرافی آثار خود را تهیه و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

پارسا خاطرنشان کرد: البته هر خبرنگار می تواند پنج اثر در محورهای ذکر شده تهیه و به جشنواره ارسال کند که این آثار نیز باید به صورت pdf تهیه شده و به همراه لینک به سایت www.aboozarha.com ارسال شود.

وی تصریح کرد: البته آثار ارسالی به جشنواره باید از تاریخ آذر 98 تا پایان آبان ماه 99 باشد و مهلت ارسال آثار نیز تا سی ام آذر ماه جاری است و اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر نیز روز 21 دی ماه امسال همزمان با روز بسیج رسانه برگزار و آثار برتر معرفی می شوند.

وی با اشاره به حضور موفق اصحاب رسانه گیلان در جشنواره ابوذر طی پنج دوره گذشته اظهار کرد: سال گذشته حدود 1500 اثر به دبیرخانه ارسال شد که خوشبختانه از لحاظ کیفیت در حد بسیار مطلوبی قرار داشته و نسبت به دوره های گذشته کیفیت بسیار بهتری را شاهد بودیم و امیدواریم که کیفیت آثار ارسالی در ششمین جشنواره ابوذر نیز نسبت به سال گذشته بهتر باشد.

پارسا به ایام ماه محرم نیز اشاره و بیان کرد: در ماه سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش قرار داریم که با توجه به شرایط ویژه به دلیل شیوه بیماری کرونا و علیرغم ترفندهای رسانه ای استکبار جهانی، مراسم های عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان افزود: این مراسم ها به گونه ای در سطح کشور و با رعایت تمامی موازین بهداشتی انجام شد که مورد تمجید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت و مردم متدین ایران اسلامی به گونه ای مراسم های تاسوعا و عاشورا را برگزار کردند که یک بار دیگر شاهد شکست دشمنان انقلاب اسلامی بودیم.

*س_برچسب‌ها_س*