دوشنبه 16 مهر 1403

مقاوم‌سازی 12 هزار و 600 واحد روستایی در مراغه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مقاوم‌سازی 12 هزار و 600 واحد روستایی در مراغه

مراغه - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن مراغه از مقاوم‌سازی و نوسازی 12 هزار و 600 واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان با تسهیلات پرداخت شده خبرداد.

به گزارش ایرنا، خلیل احمدیان روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: تاکنون 50 درصد از واحدهای مسکونی روستایی در 173 روستای شهرستان نوسازی یا مقاوم سازی شده که بالاتر از میانگین 44 درصدی در آذربایجان شرقی است.

وی همچنین به اجرای طرح خانه به خانه در روستاهای مراغه اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به شیوع کرونا و جلوگیری از مراجعه روستاییان به ادارات بنیاد مسکن در حال اجراست و در این راستا برای 150 واحد در پنج روستای شهرستان پرونده دریافت تسهیلات تشکیل شده است.

احمدیان اضافه کرد: با اجرای این طرح صاحبان خانه‌های فرسوده روستایی تنها برای عقد قرارداد به بانک مربوطه مراجعه می‌کنند و دیگر نیازی برای حضور در بنیاد مسکن نیست. مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراغه گفت: در سالجاری برای مقاوم سازی یک هزار و 60 خانه روستایی مراغه تسهیلات کم بهره مقاوم سازی تخصیص یافته و میزان این تسهیلات برای هر واحد مسکونی 50 میلیون تومان با سود پنج درصد است. شهرستان مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است. این شهرستان با حدود 268 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*