یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

ممبینی: این بازی‌ها یک محک جدی است / این تورنمنت برای تیم امید حیاتی است!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ممبینی: این بازی‌ها یک محک جدی است / این تورنمنت برای تیم امید حیاتی است!

فدراسیون فوتبال در تلاش است تا هرطور شده مقدمات اعزام تیم فوتبال امید به بازی‌های آسیایی هانگژو را فراهم کند.

به گزارش "ورزش سه"، یکی از دغدغه‌های اصلی فوتبالدوستان در روزهای گذشته موضوع بلاتکلیفی تیم امید ایران است. این تیم که حدود یکسال بعد باید در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کند و برای شکستن طلسم 50 ساله نرفتن به المپیک بجنگد، هنوز سرمربی جدید خود را نمی‌شناسد.

از هفته های قبل تلاش‌های زیادی برای انتخاب و معرفی سرمربی تیم امید انجام شده و گزینه‌های متعددی نیز وسط آمده اما هنوز به مرحله انتخاب نرسیده و این موضوع نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

مساله مهم درباره تیم امید اعزام این تیم به مسابقات آسیایی هانگژوی چین است. بر اساس تصمیم ستاد برگزاری مسابقات، لیست تیم های اعزامی به چین باید تا 27 اردیبهشت ماه ارسال شود. از این رو بلاتکلیفی تیم امید در فاصله حدودا یک هفته ای تا پایان ددلاین ارسال لیست این دغدغه را به وجود آورده که شاید امیدهای فوتبال نتوانند در المپیک آسیایی 2023 شرکت کنند.

در این بین شایعاتی هم مطرح شده که تیم فوتبال زنان به جای امیدها به چین اعزام شود اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست. با این وجود مقامات فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا هرطور شده در کوتاه مدت تکلیف سرمربیگری تیم امید را روشن کنند و نفرات اعزامی به هانگژو مشخص شوند و لیست نفرات ارسال شود.

هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره شایعه حذف تیم امید از بازی‌های آسیایی گفته است:‌«فدراسیون فوتبال دوست دارد پس از حدود 50 سال به المپیک پاریس صعود کنیم. طبیعی است فدراسیون تمایل دارد در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم تا تمرین و آماده‌سازی مناسبی برای انتخابی المپیک داشته باشیم. فراهم کردن بازی‌های تدارکاتی نیز سخت شده و تیم‌ها باید پیشنهاد بدهند تا شرایط این دیدارها فراهم شود. بازی‌های آسیایی محک جدی برای تیم امید است و فدراسیون فوتبال این ذهنیت را دارد بتوانیم در این مسابقات شرکت کنیم.»

ممبینی: این بازی‌ها یک محک جدی است / این تورنمنت برای تیم امید حیاتی است! 2