دوشنبه 9 مهر 1403

منتخبان هفته یازدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس مشخص شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
منتخبان هفته یازدهم کورس اسبدوانی گنبدکاووس مشخص شدند

گنبدکاووس - ایرنا - روز دوم و پایانی هفته یازدهم کورس اسبدوانی پاییزه - زمستانه گنبدکاووس با شرکت 57 راس اسب از نژادهای "ترکمن، تروبرد و دوخون" در 6 دور شامل سه دور هزار متری، 2 دور هزار و 200 متری و یک دور هزار و 600 متری عصر امروز شنبه برگزار شد و سوارکاران و اسب‌های برتر مشخص شدند.

در دور نخست این مسابقات هشت راس اسب بیش از چهار سال نژاد ترکمن کلاس پنج به مسافت هزار و 600 متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "بانوی اودک"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "تاخته رستم خانی" و "غوز خان" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد ترکمن دوخون (maiden) و با حضور 10 راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "لیدی سانگ" اول شد و اسب‌های "محبوبا" و "شکوه ناز" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته یازدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های بیش از چهار سال نژاد تروبرد (maiden) بود که با شرکت 10 راس اسب و به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب "بولد دنسر" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "نیوسامر" و "آنیکس" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از چهار سال نژاد دوخون کلاس چهار بود، با شرکت 10 راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "دوست بابا" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "هامون" و "گالاندا" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات نیز میان اسب‌های بیش از چهار سال نژاد دوخون بود که با شرکت 12 راس اسب و به مسافت هزار و 200 متر برگزار شد و در پایان اسب "دل تیا" اول شد و اسب‌های "پائولتا" و "ریولیزا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم و پایانی روز دوم هفته یازدهم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس نیز هفت راس اسب بیش از چهار سال نژاد دوخون کلاس هفت و به مسافت هزار و 200 متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "سیاتل" اول شد و اسب‌های "ترانه ناز" و "پرسالار" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته یازدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس در پایان مبلغ یک میلیارد و 923 میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان 375 هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در 2 شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه امسال برگزار شود.

*س_برچسب‌ها_س*