شنبه 7 مهر 1403

مهارت حلقه مفقوده اشتغال و تولید در کشور است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهارت حلقه مفقوده اشتغال و تولید در کشور است

کرج - ایرنا - معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با اشاره برخی چالش های اجتماعی و اقتصادی در کشور گفت: امروز فقدان مهارت، حلقه مفقوده تولید و اشتغال به شمار می رود.

دکتر حمید پوراصغری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان فنی و حرفه ای کشور در کرج گفت: در سازمان و برنامه و بودجه بحث های مختلفی در مورد صنعت، اشتغال مربوط به مهارت ها و آموزش را پیگیری می کنیم و با توجه به موضوع مهم کنونی کشور یعنی اشتغال و تولید یک حلقه مفقوده ای وجود دارد که باید حل شود. این حلقه مفقوده میان اشتغال و تولید کشور داشتن مهارت برای انجام خدمات است و به همیت دلیل امروز از زیرساخت های مرتبط با آموزش مهارت و امکانات موجود در مرکز تربیت مربی فنی و حرفه ای کشور واقع در کرج بازدید کردیم تا این سنجش صورت گیرد که امکانات در این زمینه چگونه می تواند حلقه وصلی میان دانش آموختگان، نیروی ماهر و کارگران حرفه ای باشد و در راستای افزایش کیفیت خدمت کمک کند.

معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: امکانات بسیار خوبی از نظر فضای فیزیکی در مجموعه تربیت مربی کشور مستقر در کرج وجود دارد و از طرفی افراد توانمند در این مجموعه مشغول به کار هستند و در ایفای نقش خود تلاش می کنند، این مرکز ظرفیت بالایی دارد تا نقش ملی ایفا کند.

وی افزود: طرح تجهیز مراکز آموزشی در سطح استان ها و مرکز تربیت مربی فنی و حرفه ای کشور را از سال گذشته به صورت ویژه شروع کرده ایم و به این کار تسریع داده ایم تا کار تجهیز مراکز آموزشی هر چه زودتر عملیاتی شود.

پوراصغری گفت: به روز رسانی امکانات مراکز مهارتی فنی و حرفه ای مطابق با تغییر فناوری ضروری است و مهیا کردن تجهیزات بروز در این زمینه برای تامین زیرساخت مورد نیاز ایفای نقش این مراکز مهم بوده و از اولویت های سازمان برنامه و بودجه کشور است.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: در بودجه سال 1400 برنامه ریزی های خوبی برای لحاظ کردن اعتبار در بخش تجهیزات و امکانات مراکز مهارتی و آموزشی فنی و حرفه ای خواهیم داشت.

مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حسن آباد کرج مستقر است که سالانه شمار زیادی از مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور دراین مرکز آموزش های لازم را فرا می گیرند.

*س_برچسب‌ها_س*