چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

هم اکنون در محور های چالوس، فیروزکوه و هراز تردد سنگین است و در این محورها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستیم.

یونس حمیدی از شرکت سنگ آهن مرکزی به عنوان مجموعه ای پیشرو در اکوسیستم دانش بنیان نام برد و گفت: راه اندازی صندوق های CVC نقش مهمی در توسعه اکوسیستم نوآوری و دانش بنیان دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: کمبود ناوگان‌های هوایی در کشور موجب عدم هماهنگی بین عرضه و تقاضای بلیت می‌شود.

کارشناس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: نهادهای وابسته به دولت به ویژه بانک‌ها پیشتاز احتکار هستند و حجم زیادی از پول‌هایی که باید در زمینه تولید به مصرف برسد توسط این نهادها احتکار می‌شود.

در پی تصادف یک دستگاه اتوبوس حامل زوار ایرانی با یک تریلر، 23 نفر مجروح و هفت نفر فوت شدند و حال هشت تن از مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.

بخشی از بیماری‌های ویروسی از طریق بذرهای آلوده منتقل شده و در این راستا یکی از وظایف بخش ویروس شناسی مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی پایش بذرها است.

افزایش تامین ارز واردات و برقراری آرامش نسبی در فضای ملتهب نرخ ارز و بازگشت ثبات نسبی به اقتصاد کشور از جمله مهمترین دستاوردهای بانک مرکزی دولت سیزدهم در دوره کنونی به شمار می رود.

شاخص کل با افزایش عرضه مواجه شده و رشد حداقلی را تجربه کرده است.

اصلی‌ترین تغییر رویکرد وزارت نفت در دولت جدید، عزم این وزارتخانه برای رهایی از خام‌فروشی نفت با احداث پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها بود.

انتظار می رود بازار سرمایه با افزایش عرضه مواجه شود مگر اینکه خبری جدید از پتروشیمی ها در بازار منتشر شود.

اصفهان - وزیر صمت گفت: پروژه انتقال آب اصفهان از دریای عمان را تا زمان بهره‌برداری کامل پیگیری خواهم کرد.

ماهشهر - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: میزان ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن و... بر وجود یک عقب‌ماندگی در بخش مسکن صحه گذاشته که برای این عقب‌ماندگی باید برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت بیش از 20 هزار میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در سه روز اخیر خبر داد.

سالاری گفت: امروز در حوزه کیفی‌سازی فرآورده به مرزهای دانش فنی رسیدیم و علاوه بر خودکفایی در این حوزه، می‌توانیم در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی و دانش فنی نیز ورود کنیم.

شلمچه - وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ریزی‌ها برای تجهیز ناوگان حمل و نقل به منظور مدیریت بازگشت زائران اربعین حسینی، انجام شده است.

بندر امام - وزیر راه و شهرسازی گفت: بندر امام از بنادر بسیار راهبردی کشور است که حدود 54.5 میلیون تن ظرفیت دارد و در 2 سال اخیر ظرفیت آن حدود 10 میلیون تن افزایش پیدا کرد.