چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سخنگو ایران ایر گفت: زائران 5 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور یابند و حتما بلیت کاغذی همراه داشته باشند یا تصویر بلیت را در تلفن همراه خود برای ارائه ذخیره کنند.

رئیس جمهوری کشورمان از غرفه وزارت صمت در نمایشگاه هفته دولت بازدید کرد.

پردیس - مدیر عامل شرکت عمران پردیس گفت: هفت هزار واحد مسکن مهر پردیس از مهر 1402 تحویل مالکان داده می شود.

نرخ رشد نقدینگی از 42.8 درصد در مهرماه سال 1400 با حدود 15 واحد درصدی کاهش، در پایان تیرماه سال 1402 به 27.5 درصد رسید و ناترازی بانک ها نیز کاهش یافت.

رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای با افزایش 22 درصدی تردد زائران اربعین حسینی از مرزها نسبت به سال گذشته بر استفاده از ظرفیت، ناوگان حمل و نقل عمومی برای سفرهای بازگشت زائران تاکید کرد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها را اعلام کرد.

شاخص امنیت سرمایه‌گذاری در ایران روی رقم 6.82 باقی مانده است؛ طبق رتبه‌بندی شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری، بهترین استان‌ها سمنان، خراسان جنوبی و هرمزگان هستند.

محمدرضا فرزین گفت: دستیابی به اهداف شعار امسال در کاهش تورم و رشد تولید، ناترازی در تامین مالی دولت و کفایت سرمایه پایین در بانک‌ها از مهمترین دلایل ناترازی بانک‌ها است.

دبیر ستاد اربعین شرکت ملی گاز ایران از تحویل 200 دستگاه اتوبوس این شرکت به ستاد اربعین کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به توسعه فاز 11 پارس جنوبی گفت: توسعه این فاز توسط متخصصان داخلی پس از 20 سال کشمکش نماد اقتدار ایران در اقتصاد است.

اصفهان - وزیر صمت گفت: امروز در حوزه بازاریابی باید فعالیت بیشتری به ویژه به صورت تخصصی صورت گیرد چرا که این عرصه نقطه ضعف ما در بازار لوازم خانگی است.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: 10 میلیون و 159 هزار تن گندم تا امروز صبح خریداری شده است.

مقام مسئول سازمان راهداری گفت: وضعیت تردد در جاده‌ها و پایانه‌های مرزی روان است اما در بزرگراه ایلام - مهران محور کمربندی مهران شاهد ازدحام تردد مسافرین هستیم.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کرد: ستاد برنامه دارد تا بیمه بخش گیاهان دارویی در اراضی دیمزار را 100 درصد متعهد شود و این عدد برای گندم و جو 50 درصد خواهد بود.

کتاب «خودروهای برقی برای شهرهای هوشمند، روندها، چالش‌ها و فرصت‌ها» با ترجمه مسیح مشهدی تفرشی به مسائلی همچون فناوری و منابع انرژی در خودروهای برقی، فناوری شارژ نمودن خودروهای برقی می پردازد