سه‌شنبه 3 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه در تابستان سال جاری 36 بار رکورد مصرف برق شکسته شد، افزود: میزان برق تحویلی به صنایع نسبت به تابستان دو سال قبل 26 درصد افزایش یافته است.

سمنان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بر ضرورت همراهی کشاورزان استان با طرح «بازار آب» تاکید کرد و گفت: مسئولان آب منطقه‌ای برای اجرای این طرح تلاش کنند.

تبریز - نماینده مردم شهرستان ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: پروژه بزرگراه تبریز - ورزقان - نوردوز راکد مانده است.

خسرو خسروی‌فر قائم مقام خدمات پس از فروش گروه بهمن می‌گوید، اکیپ های امدادی این شرکت از 6 تا 18 شهریور ماه آماده ارائه خدمت هستند.

سخنگو هواپیمایی هما گفت: طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشور امکان تغییر نام به هیچ عنوان در بلیت‌های پرواز داخلی و خارجی وجود ندارد و به منزله استرداد است.

داود منظور از تنظیم بودجه سال 1403 براساس برنامه هفتم خبر داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: استقبال از معاملات گواهی سپرده شمش طلا قابل توجه خواهد بود به شرط آنکه بانک مرکزی از آن حمایت کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 26 پروژه سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی به ارزش 59 هزار میلیارد ریال در بنادر خوزستان همزمان با هفته دولت خبر داد.

سمنان - معاون وزیر نیرو بابیان اینکه پاداش کم مصرفی از جمله رویکردهای وزارت نیرو پیرامون مدیریت مصرف آب در دست انجام است، گفت: سال گذشته حدود چهار درصد صرفه جویی مصرف در بخش خانگی محقق شد.

رئیس هیأت عامل سازمان ایمیدرو گفت: تا شهریور سال آینده تولید برق در صنایع مجموعا به 2 هزار مگاوات می رسد.

وزیر نفت گفت: پرونده پارس جنوبی از نظر ما بسته نیست و اقدام مهم در این میدان مشترک حفظ و نگهداشت تولید و فشارافزایی است که مطالعات آن در دولت سیزدهم رو به پایان است.

معاون وزیر صمت گفت: با همراهی بانک مرکزی این تعهد را می‌دهیم که تا اواخر آذر ماه همه تعهدات ثبت‌نامی در خصوص خودروهای وارداتی را پاسخگو باشیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی گفت: اعزام مستقیم زائران اربعین حسینی به نجف اشرف با آماده سازی بالغ بر 400 دستگاه اتوبوس فراهم شد.

امسال دولت به منظور تسهیل در نوبت دهی متقاضیان ارز اربعین شیوه غیر حضوری را نیز ایجاد کرده است که دیگر لازم نیست برای گرفتن نوبت به شعب بانک مراجعه کنید.

چند سالی است که موضوع مصرف ذرت های دامی برای صنایع غذایی دغدغه هایی را در حوزه سلامت به وجود آورده است درصورتی که بخشی از این مواد که دارای استاندار بالا هستند به کارخانه جات صنعتی می روند.

معاون وزیر صمت در نامه ای به رئیس شورای رقابت اعلام کرد که تغییری در تخصیص ارز خودروسازان به وجود نیامده است.